گزارش العالم از جنایت جدید آمریکا علیه بسیج مردمی +ویدیو

سه شنبه 17 مرداد 1396 - 00:27

مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد، جزئیات حمله نیروهای ائتلاف آمریکایی به گردان های سید الشهدا (ع) وابسته به بسیج مردمی عراق را تشریح کرد.

العالم - عراق

نوید بهروز در گفتگو با بخش خبر نیمه شب شبکه العالم تصریح کرد: گردان های سید الشهدا که بخشی مهم از نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) هستند و در مرز عراق و سوریه مستقرند، دوشنبه شب توسط توپخانه نیروهای ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش هدف قرار گرفتند.

به گفته بهروز، در این حملات از مهمات هوشمند استفاده شده و آمریکایی ها مدعی هستند که داعشی ها را هدف قرار داده اند و این دروغ دیگری از آمریکایی هاست.

وی افزود:گردان های سید الشهدا با صدور بیانیه ای اعلام کرده که نیروهای آمریکایی مسئول مستقیم این حمله هستند و در برابر این حمله سکوت نخواهند کرد و این حمله بی پاسخ نخواهند ماند.

بسیج مردمی در بیانیه خود از دولت عراق خواسته که در این باره تحقیقات گسترده ای را آغاز کند و نیروهای آمریکایی را از حضور در مرز عراق و سوریه محروم کند.

بهروز درباره محل استقرار گردان های سید الشهدا گفت: این نیروها در منطقه التنف در مرز عراق و سوریه مستقر هستند که حدود یک ماه و نیم پیش به دست بسیج مردمی آزاد شده است. بسیج مردمی همواره بر ضرورت حفظ مرزها و حضور جدی در مناطق مرزی تاکید داشته است و قبلا هم در مورد حضور خود در این منطقه و لزوم توجه و دقت آمریکایی ها برای جلوگیری از هدف قرار دادن این نیروها، هشدار داده بود.

پربیننده ترین خبرها