واکنش لاریجانی به سلفی برخی نمایندگان با موگرینی

واکنش لاریجانی به سلفی برخی نمایندگان با موگرینی
سه شنبه 17 مرداد 1396 - 09:41

رئیس مجلس شورای اسلامی به تصویربرداری چند نفر از نمایندگان با یکی از میهمانان تحلیف واکنش نشان داد.

العالم _ ایران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 17 مرداد) قوه مقننه در نطق پیش از دستور، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: امیدواریم تلاش این دوستان در توسعه کشور و ایجاد وفاق در افکارعمومی در جهت حل مشکلات و در این مسیر عامل پیشرفت و آبادانی کشور شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در مجلس و حضور میهمانان خارجی در این مراسم ادامه داد: از حضور میهمانان داخلی و خارجی در این مراسم تشکر می‌کنم.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: حضور 500 نفر میهمان خارجی که 130 نفر از آنها مقامات عالیرتبه از 105 کشور بودند نوعی ارج نهادن به مردمسالاری دینی بود که دلالت بر چند امر داشت.

لاریجانی افزود: اولین امر این بود که علیرغم اینکه تبلیغات گسترده‌ای بر ضد کشورمان می‌شود حضور مقامات خارجی در کشور نشان داد آنها چه احترامی برای ملت و دولت ایران قائل هستند که این نشان از درخشندگی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه حضور مقامات خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور نشان از ارزشمندی مردمسالاری دینی در کشور ما است اضافه کرد: در منطقه‌ای که متاسفانه بسیاری از کشورها از نعمت مشارکت مردم در سرنوشت خود بی‌بهره هستند ایران پس از انقلاب توانسته نظامی مردمسالار را تاسیس کند و این حضور و احترام به رای ملت و انتخابات و ارزش جمهوری اسلامی بود.

رئیس مجلس تصریح کرد: علیرغم دسایس آمریکا و حرافی آنها و برخی از کشورها که بارها فریاد می‌زدند که ایران باید در جهان منزوی شود و برای این امر میلیاردها دلار هزینه کردند حضور این تعداد چشمگیر مقامات خارجی نشان داد که دولتها اعتنایی به این دسایس ندارند و علاقه‌مند به روابط دوستانه با ایران هستند و نشان دادند که پروژه منزوی سازی ایران چقدر پوچ و بی‌راه بوده است.

لاریجانی اظهار داشت: در هنگامه لفاظی‌های آمریکا و اقدامات ایضایی آنها که سعی در محدود سازی تجارت با ایران را دارند این حضور نمایندگان نشان داد که کشورها خواستار همکاری و تجارت با ایران هستند که نشان داد تحریمهای آمریکا چه میزان بی‌مقدار است.

وی با بیان اینکه حضور مقامات و شخصیت‌ها از همه قسمت‌های جهان حکایت از آن داشت که حمایت و پشتیبانی از ملت و راه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران جنبه منطقه‌ای ندارد، گفت: احترام کشورها به ملت ایران دستاوردی برای منافع ملی و امنیت ملی ایران بود که البته برخی با حاشیه‌سازیها تلاش داشتند این دستاورد محقق نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه چند سالی است که آفتی گریبانگیر کشور شده است که موضوعات مربوط به امنیت ملی و منافع ملی کشور را به سرعت به موضوعات جناحی تبدیل می‌کند و خسارتی به کشور وارد می‌کند ادامه داد: مراسم تحلیف رئیس جمهور نیز از این آفت به دور نبود و برخی تلاش کردند اقدامات پرارزشی که با زحمت و فکر حاصل شده بود با حاشیه‌سازی ضایع کنند.

لاریجانی با بیان اینکه برخی تلاش کردند با بزرگنمایی نام چند کشور کوچک و کمتر شناخته شده به مراسم تحلیف ریاست جمهوری خدشه وارد کنند گفت: حضور مقامات و شخصیت‌ها از کشورهای مختلف قابل پنهانی نیست و چرا باید ارزش کار و احترام اکثر کشورهای مهم را به خاطر برخی دسته‌بندی‌های سیاسی کم مقدار جلوه دهیم.

وی افزود: حضور مقامات کشورها در ایران نشان از دوستی آنها با کشور ما و شکست پروژه منزوی‌سازی ایران بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به تصویربرداری چند نفر از نمایندگان با یکی از میهمانان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این کار اگرچه سهل‌انگاری بود، سعی شد تبدیل به یک موضوع اساسی شود البته ندیدن اثرات مهم اجلاس در امنیت ملی کشور درست اندیشی و نگاه ملی در آن نهفته نبود.

لاریجانی با اشاره به عدم دعوت از برخی از مقامات داخلی برای حضور در مراسم تحلیف اظهار داشت: به دلیل محدودیت فضا نتوانستیم در خدمت مقامات کشور باشیم که آنها عذرخواهی ما را بپذیرند البته جفا است که این محدودیت جا را به مسائل مذهبی و قومی مرتبط بدانیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم کابینه دوازدهم هر چه سریعتر تشکیل شود و حرکت اجرایی جدیدی در کشور شکل بگیرد، گفت: گاهی در برخی رسانه‌ها درباره انتخاب وزرا و تعاملات بین دولت و مجلس بحثهایی مطرح می‌شود که ذهنیت و حدسیات است و کسی در انتخاب وزرا نقشی ندارد و این وظیفه رئیس جمهور است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب وزرا و تعاملات مجلس و رئیس مجلس با دولت واقعیت ندارد، افزود: فراکسیونها با رئیس جمهور جلساتی را داشتند که نقطه‌نظرات خود را اعلام کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها