ماهیگیران عراقی در کویت شکنجه شدند

ماهیگیران عراقی در کویت شکنجه شدند
سه شنبه 17 مرداد 1396 - 17:04

نماینده پارلمان عراق، از شکنجه غیرقابل توصیف و زندانی شدن ماهیگیران عراقی در کویت و نگهداری طولانی مدت آنان در زیر زمین خبر داد.

العالم - عراق

توفیق الکعبی نماینده استان بصره در پارلمان عراق، ضمن تشکر ازوزیر کشور و خارجه عراق و تمام کسانی که برای آزادی ماهیگیران عراقی اسیر در کویت تلاش کردند خاطرنشان کرد قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق خیلی خوب رایزنی کرد  و برای تحویل گرفتن ماهیگیران در گذرگاه مرزی سفوان حاضر شد.

وی افزود ابراهیم الجعفری وزیر خارجه، احسان العوادی مشاور او و سفیر عراق در کویت نیز تا پاسی از شب به تماس و رایزنی مشغول بودند.

الکعبی در ادامه گفت: «متاسفانه وقتی ماهیگیران به عراق بازگشتند جزئیات حادثه را شرح دادند. آنها در آب های سرزمینی عراق بودند که قایقشان خراب شد و قایق های کویت آنها را تا خاک آن کشور همراهی کرده اند اما بعدا متأسفانه به مدت 10 روز در زندانی زیر زمینی نگهداری و به شکلی فجیع شکنجه شده اند».

وی از دولت عراق خواست به ماهیگیران عراقی مخصوصا در منطقه فاو توجه کند زیرا در این منطقه با کشورهای همسایه برخوردهای مستقیم صورت می گیرد و گارد ساحلی عراق باید برای حفظ جان شهروندان بکوشد.

الکعبی خاطرنشان کرد کویتی ها حتی اقدام به تیراندازی به سوی ماهیگیران کرده اند و یکی از آنها نابینا شده است.

قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق دیروز دوشنبه 4 ماهیگیر عراقی را که در کویت تحت بازداشت بودند در گذرگاه مرزی سفوان تحویل گرفت.

202

پربیننده ترین خبرها