ویدیو؛ نخستین صحنه ها بعد از حمله آمریکا به گردان سیدالشهداء

سه شنبه 17 مرداد 1396 - 19:16

فعالان شبکه های اجتماعی، ویدئویی را به اشتراک گذاشتند که گفته می شود بعد از بمباران گردان های سیدالشهدا و شهادت دهها تن از اعضای آن در مرز عراق و سوریه گرفته شده است.

العالم – عراق

بعد از حمله آمریکا، داعش هم حمله بی رحمانه دیگری علیه این گردان ها انجام داد که در اثر آن تعدادی دیگر از رزمندگان به شهادت رسیدند.

این در حالی است که حمله داعش از سمتی صورت گرفت که امنیت آن توسط نیروهای امنیتی تأمین شده بود که همین امر باعث تقویت احتمال هماهنگی مشترک بین آنها شده است. چنان که در عراق و سوریه بارها حملاتی علیه ارتش عراق و سوریه صورت می گیرد که با حملات سنگین داعشی ها همراه است.

ابوآلاء الولائی، فرمانده گردان های سیدالشهدا، نیز این عملیات را حاصل هماهنگی بین آمریکا و داعش برشمرد و دولت عراق را مسئول پاسخگویی به این جنایت دانست. وی خاطرنشان کرد نخست وزیر عراق بر وجود هماهنگی بین آمریکا و داعش در منطقه وقوع حادثه تأکید کرده است.

نیروهای آمریکایی به بمباران منطقه توسط توپخانه هوشمند اعتراف کرده و مدعی شده اند که داعش را هدف قرار داده اند. درحالی که است که منطقه مذکور از چهار روز قبل آزاد شد و گردان های سیدالشهداء خبر آزادی آن را به ارتش روسیه داده بودند.

گردان های سید الشهدا که بخشی مهم از نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) هستند و در مرز عراق و سوریه مستقرند، دوشنبه شب توسط توپخانه نیروهای ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش هدف قرار گرفتند.

مسئولان الحشد الشعبی می گویند، در این حملات از مهمات هوشمند استفاده شده و آمریکایی ها مدعی هستند که داعشی ها را هدف قرار داده اند و این دروغ دیگری از آمریکایی هاست.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها