جزئیات دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی

جزئیات دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی
سه شنبه 17 مرداد 1396 - 18:38

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد.

العالم _ ایران

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی صبح امروز 17 مردادماه در شعبه 28 دادگاه انقلاب (شعبه هم عرض) به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

در این جلسه حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده برای ادامه دفاعیات در جایگاه حاضر شد.


فلاح هروی پیش از شروع به دفاعیات گفت: اگر اجازه دهید وکیلم پیش از من در ابتدا چند دقیقه صحبت کند.


رئیس دادگاه گفت: در حال حاضر اتهامات شما قرائت شد بنابراین در ابتدا خودتان دفاع کنید.


متهم ردیف سوم پرونده در ابتدا در مورد تفاهم امضا شده با بانک ملت اظهار کرد: من هیچ سهمی نداشتم نه صاحب امتیاز و نه سهامدار بودم، تفاهم‌نامه یک‌طرفه بود اما اینکه چرا من آن را امضا کردم باید بگویم که یک اشتباه بی‌ربط بود و قرار بود تفاهم‌نامه اصلاح شود که فرصت نشد، بنده اطلاعی از میزان سهام و خرید و فروش نداشتم و این موضوع براساس اسناد مشخص است.همچنین اینکه آقای نجفی بیان کردند که 5 میلیون یورو گرفته‌ام نیز مردود است.


رئیس دادگاه خطاب به متهم گفت:‌در جلد 13 پرونده شما خودتان شخصاً به اختصاص 5 میلیون یورو از محل فروش بانک FIIB اقرار کرده‌اید در حالی‌که امروز این موضوع را انکار می‌کنید، همچنین در جلسه روز گذشته شما اقرار کردید که صورتجلسه فروش سهام به بانک ملت را نخوانده امضا کرده‌اید و الان می‌گویید که بانک متضرر نشده است، آقای فلاح شما بانکی را که ارزش آن 4 میلیون دلار بود به 90 میلیون یورو به بانک ملت فروخته‌اید. در اینجا بیت‌المال متضرر شده است، 160 میلیون دلار از پول ملت و نفت را که باید خرج ملت و تأسیسات نفتی می‌شد به بانک ملت داده‌اید آیا هنر کرده‌اید که از بیت‌المال برداشته و آن را به بانک داده‌اید؟


قاضی مقیسه ادامه داد: در قضیه بیمارستان پارسیان که آن را می‌خرید، سند جعلی ارائه می‌دهید و 45 میلیارد تومان با سند مجعول چک می‌کشید این مطالب همه در پرونده موجود است آن‌وقت می‌گویید سهامدار نبودم؟


رئیس دادگاه در ادامه به اقاریر متهم که به دستخط خودش نوشته شده بود قرائت کرد. 


«جناب آقای زنجانی با سلام، من دیروز به بازپرسی مراجعه کردم از لطف صحبت‌های شما در آنجا بهره‌مند شدم و برای من به‌عنوان معاونت در جرم 100 میلیون تومان قرار صادر شد اولاً‌من کارمند شما نبودم که اخراجم کرده باشید بلکه رئیس هیئت مدیره و سهامدار و دارای اختیاراتی در قانون تجارت بودم» و بابک زنجانی در پاسخ این نامه اظهار می‌دارد «آقای دکتر حتما شما را جو گرفته است که این مطالب را گفته‌اید. برای یادآوری اعلام می‌کنم تا بدانید همیشه از طرف من بوده نه از طرف شما، از حلال و حرام صحبت می‌کنید؟‌به اطرافتان نگاه کنید منزل شهرک غرب را در زمان بی‌پولی به شما هدیه کردم ویلای کیش را در زمانی که چک داشتم هدیه کردم، خودروی بنز را هم که برای خودم بود به شما دادم، همچنین 4 میلیون دلار سرمایه برای شرکتی که در آن هستید و 1 میلیارد هدیه به فرزندتان که سربلندتان کنم و 10 میلیارد پول نقدی که گرفتید.


رئیس دادگاه گفت: آیا اقاریری را که خوانده شد قبول دارید؟


متهم پاسخ داد: خیر.


قاضی گفت: اگر قبول ندارید چرا اقرار کردید؟ 


فلاح هروی پاسخ داد: من اقرار نکردم، ادعای خود بابک است.


قاضی مقیسه اظهار کرد: شما در تاریخ 28/12/92 بیان کردید که در موضوع فروش بانک به بانک ملت بر اساس توافق با بانک ملت حدود 11 میلیون و 700 هزار یورو ارزش افزوده برای این فروش بوده که آقای زنجانی طبق سندی که به من دادند 5 میلیون یورو سهم من را در سال 89 منظور کردند و این مبلغ 6 میلیارد و 700 میلیون تومان در دفاتر وارد شده است. 


متهم پاسخ داد: این مبلغ به حساب من نیامده است.


نجفی نماینده دادستان گفت: تهاتر شده است. 


قاضی مقیسه گفت: به دخترتان گفتیم که از پول بادآورده به شما هدیه داده‌اند گفت این پول برای پدرم است.


متهم پاسخ داد: آیا پولی که بابت هدیه داده می‌شود را باید در حساب بدهکاری بگذارند یا در حساب هزینه‌ها؟


قاضی مقیسه گفت: شما که می‌دانستید این پول حرام است. آیا بابک زنجانی دلش خواسته از اموال بیت‌المال، محرومین و فقرنشینان به شما پول بدهد و شما دلت خواسته پول را بگیری؟ دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد چیزی از بیت‌المال در اموال شما باشد.


رئیس دادگاه ادامه داد: اختصاص 5 میلیون یورو از محل بانک FIIB اقاریر خود شماست بگویید FIIB را به کجا فروختید؟ شما که می‌گویید سهامدار نبودید فکر نکردید که بر چه اساسی 5 میلیون یورو به شما می‌دهند؟


متهم پاسخ داد: 5 میلیون یورو معادل 15 میلیارد تومان می‌شود اما چرا در حساب‌های بابک زنجانی 6 میلیارد تومان نوشته شده است؟


نجفی نماینده دادستان گفت: تهاتر یک اصل اولیه است 6 میلیارد را برای شما منظور کرده‌اند و مانده بدهی شما 14 میلیارد است. 


فلاح هروی پاسخ داد: من خواهش می‌کنم جلویتان یک ماشین حساب بگذارید اگر می خواست 6 میلیارد را در سند لحاظ کند من 5 میلیارد طلبکار می‌شدم. 


متهم ادامه داد: قضیه آن ماساژوری که دیروز رسانه ها تیتر کردند جزء بدهکاری من است یعنی یک قرضی به من داده‌اند و من باید آن را پرداخت کنم.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: لطفاً درخصوص ویلای کیش و خانه شهرک غرب توضیح دهید لازم نیست در خصوص جزئیاتی مثل ماساژور وارد شوید.

هروی گفت: ‌این حرف‌ها و مبالغ واقعیت ندارد اینها هزینه‌هایی است که در لیست بدهی وارد شده است یعنی من اینها را به بابک زنجانی بدهکارم.

هروی در خصوص پرداخت بدهی خود در زمان بازپرسی خطاب به قاضی گفت: جناب آقای قاضی بنده برای شما خیلی احترام قائل هستم و به شما اعتماد دارم در زمان بازپرسی شما به من گفتید که بیا بدهیت را بده. من گفتم که به چه کسی این پول را بدهم و قرار شد بدهی من در قالب چک پرداخت شود. من رفتم با بچه‌های بازپرسی حساب کتاب کردیم که کل بدهی من شد 14 میلیارد تومان که من این بدهی را در سه فقره چک به بازپرس تحویل دادم.

قاضی مقیسه گفت: شما چک دادید اما چک شما پاس نشد و پولی در حساب نبود.

هروی گفت: آقای قاضی در تاریخ 28/12/92 که پایان سال است مطمئناً هیچ پانکی پولی جابجا نمی‌کند باید این پول را پس از تعطیلات نقد می‌کردید.

قاضی مقیسه گفت: من در جلسات بازپرسی به شما گفتم که شما اگر می‌خواهید بدهی خود را بدهید به هرکس که دوست دارید یک وکالت‌نامه بدهید تا این پولها پرداخت شود. شما اگر می‌خواستید بدهی خود را بدهید یک نامه می‌زدید که شما را تحت‌الحفظ به بانک ببرند تا بدهیتان را پرداخت کنید.

قاضی مقیسه گفت:‌شما اصلا چرا چک کشیدید و چکتان برگشت خورد؟

هروی گفت: بعد از آن جلسات خانواده من نامه نوشتند که ما پول را به چه کسی بدهیم اما کسی قبول نکرد. وکلای من درخواست پرداخت بدهی کردند اما کسی قبول نکرد.

قاضی گفت: این که کاری نداشت می‌توانستند پول را به حساب دادگستری واریز کنند.

هروی گفت: شما را قسم به نمازهایی که خوانده‌اید و افرادی که پشت سر شما نماز خوانده‌اند مگر به شما نگفتم که یک نفر را معرفی کنید تا پول را به او بدهم؟

قاضی مقیسه خطاب به هروی گفت: من مسئول وصول مطالبات نبوده‌ام، شما چک دادید به بازپرس پرونده اما برگشت خورد.

هروی گفت‌:خب باید چک را بعد از عید به بانک می‌بردند.

قاضی مقیسه گفت:‌ شما از آن زمان تاکنون 3 و نیم سال است که فرصت داشته‌اید این پول را برگردانید اما این کار را نکرده‌اید خب همین الان این پول‌ها را برگردانید.

هروی گفت:‌ من هم این آمادگی را دارم که این بدهی را پرداخت کنم من به شما اعتماد داشته و دارم در یکی از جلساتی که با شما برگزار شده بود حرفی زدید که شیرین‌ترین حرف برای من بوده است. گفتید که اگر از همان اول همکاری می‌کردید کار به اینجا نمی‌رسید و این برای من خیلی باارزش است.

قاضی مقیسه گفت: شما یک سند بیاورید که نشان دهد به شخصی وکالت داده‌اید و گفته باشید که بروید اموال زنجانی را که گرفته‌ام پس دهید. متأسفانه شما در راستای همکاری قدمی برنداشته‌اید. لذا توضیح دهید که این 6 میلیارد برای چه به حساب شما آمده است؟

فلاح هروی در ادامه دفاعیات خود گفت: این 6 میلیارد و 700 میلیون تومان اسماً‌ به من داده شده است اما در واقعیت اصلاً پولی به حساب من نیامده است.

در ادامه این رسیدگی نجفی نماینده دادستان با قرائت اظهارات و اقرارات هروی گفت: شما در اظهارات خود گفته‌اید که من فقط یک نفر بودم که همراه زنجانی به جلسات می‌رفتم. درخصوص بانک‌ها چون ما تابعیت ایرانی داشتیم نمی‌توانستیم عضو هیئت مدیره باشیم اما بانک ملت چون 60 درصد سهام را داشت می‌توانست این کار را انجام دهد. برای تشکیل هیئت مدیره بانک مالزیایی قرار شد بانک ملت سه نفر را معرفی کند و بنده و آقای زنجانی هم به‌عنوان عضو هیئت مدیره پوششی معرفی شدیم.

نجفی ادامه داد: این اظهارات شما نشان می‌دهد که عضو هیئت مدیره بانک خارجی بوده‌اید.

نجفی با کسب اجازه از ریاست دادگاه اشاره‌ای به اظهارات شمس متهم ردیف دوم کرد و گفت: شمس در پاسخ به بازپرس خود در پرونده گفته است که تا جایی که من اطلاع دارم کلیه امورات و اتصالات بانک ملت و کمیته ضد تحریم را آقای فلاح انجام داده و هماهنگ می‌کرده و قرار بوده است که آقای زنجانی 30 درصد از کل سهام شرک هلدینگ سورینت را به آقای فلاح بدهد که ظاهراً با هم مشکل پیدا کرده و دعوای حقوقی در این زمینه داشته‌اند.

قاضی مقیسه از فلاح هروی پرسید که آیا اظهارات خود و اظهارات شمس را قبول دارید؟

هروی پاسخ داد: نه من این اظهارات را قبول ندارم.

هروی در دفاع از خود گفت: آقای قاضی حرف من این است که حساب‌های عملیاتی و حساب‌های دفتری فرق دارد. من می گویم که اسناد شما براساس این دفاتر است. دفاتر همه در اختیار زنجانی بوده است. من می‌گویم اصلاً سندی وجود ندارد که نشان‌ دهد من یک دستور پرداخت داده باشم.

هروی گفت: من اصلاً‌ حتی یک میز یا یک اتاق نداشته‌ام که در آنجا نشسته باشم کسی نیست که بگوید من حتی یک ثانیه در این شرکت‌ها حضور داشته و پشت میز نشسته‌ باشم.

شمس متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی با کسب اجازه از ریاست دادگاه در واکنش به قرائت اظهارات خود گفت: در جلسه‌ای که در خدمت یکی از نیروهای امنیتی بودیم بنده در خصوص آقای فلاح این اظهاراتی را که اکنون قرائت شد اظهار کرده‌ام. البته در آن جلسه خود فلاح و زنجانی هم حضور داشته‌اند.

وی گفت: اینکه شما آنقدر وارد جزئیات می‌شوید را من خیلی دوست دارم. اما اجازه دهید که من هم دفاع کنم.

قاضی مقیسه گفت: ‌شما آزاد هستید در راستای کیفرخواست از خود دفاع کنید.

هروی گفت: حرف من این است که من اصلاً‌ عضو هیئت مدیره بانک کنت و بانک FIIB  نبوده‌ام.

قاضی مقیسه گفت: این ادعای شماست.

نجفی گفت: اگر قبول ندارید پس ادعای جعل کنید.

قاضی مقیسه گفت: براساس اظهارات زنجانی بدهی کل شما 30 میلیارد تومان است که شامل خانه شهرک غرب و ویلای در کیش و دیگر موارد می‌شود.

فلاح هروی اظهار کرد: بابک زنجانی 200 تا 300 میلیارد تومان از خلق‌الله در بیرون طلب دارد. که این 14 میلیارد تومان در مقابل آن هیچ است. این 14 میلیارد که زنجانی می‌گوید بدهی من به او بوده است نه اینکه به من این پول را پرداخت کرده باشد و لذا 30 میلیارد صحیح نیست.

قاضی مقیسه خطاب به فلاح گفت: شما نائب رئیس هیئت مدیره هلدینگ سورینت بوده‌اید و اختیارات امضای مکاتبات، اسناد، اوراق تعهدآور از قبیل چک، برات، سفته و قراردادها را داشته‌اید.

قاضی مقیسه ادامه داد: بابک زنجانی خطاب به بازپرس پسندیده گفته است که بدهی فلاح حدوداً همین میزان است.زنجانی در خصوص مبالغ پرداخت شده به شما گفته است که منزل کیش به قیمت 1 میلیارد و 700 میلیون تومان، خودروی بنز اس 500 به مبلغ 500 کمیلیون تومان، هدیه ازدواج 1 میلیارد تومان، کارمزد بانک ملت 4 میلیارد تومان، خانه ایران زمین حدود 6 میلیارد تومان، هزینه‌های دستی حدود 2 میلیارد تومان، پول بانک کنت و بانک تاجیکستان که برای او حواله شده است 5 میلیون دلار و 5 میلیون دلار بابت خرید ارز به آقای فلاح تحویل داده‌ام.

هروی گفت: آقای قاضی اینها همه اظهارات زنجانی هست. سند مالی مهم است یا اظهارات فرد؟ به ولله قسم دروغ گفته است. مثلاً 5 میلیون دلاری که گفته است را خودش داده و خودش هم گرفته است. در همه این موارد اسناد وجود دارد که کل بدهی من 14 میلیارد تومان است. وقتی که با آقای بازپرس در حال همکاری بودم همکاران وی مشخص کردند که بدهی من همین مبلغ است.

فلاح گفت‌:زنجانی این ماشین و خانه و ... را در صورت‌حساب‌ها آورده است. حتی پول پست به مبلغ 7 هزارتومان را در لیست بدهی‌های من آورده است. من می‌گویم که اظهارات فرد سند نیست بلکه صورت‌حساب‌های مالی مهم است. مثلاً ‌درباره خودروی اس 500 قهوه‌ای رنگ که گفته است 560 میلیون قیمت دارد دروغ است. چطور می‌شود که بگوید این خودرو را خریده در حالی‌که پول نداشته و خودروی خود را فروخته است. این خودرو برخی از آن را خودم داده بودم و بخشی را او پرداخت کرده است و آن را 180 میلیون تومان گران‌تر به من فروخته است.

وی گفت: یا مثلاً ویلای کیش را که ذکر کرده است 500 میلیون را خودم دادم و یک میلیارد را او داده است که می‌شود 1.5 میلیارد؛ اما او این ویلا را به‌عنوان بدهی 1 میلیارد و 700 میلیون تومانی با من حساب کرده است.

متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی تصریح کرد:آقای قاضی توروخدا به سندها توجه کنید بروید صورت‌حساب‌ها را بررسی کنید اگر غیر از حرف من بود گردن من از مو باریک‌تر است.

وی گفت: بابک زنجانی چرا این پول‌ها را به من داده است؟ اگر بنده عضو هیئت مدیره بوده‌ام پس پرداخت ماشین برای چه بوده؟ اگر برای اجرت به من داده است و یا برای هدیه بوده است پس چرا به‌عنوان بدهی با من حساب کرده است؟ انیها بدهی من به زنجانی است که بابت قرض من به او بوده است. 

قاضی مقیسه بیان داشت: اگر شما با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و دقت دستگاه قضایی دستگیر نمی‌شدید الان این حرف ها را نمی‌زدید که بگویید این پول برای چه چیزی بوده است؟

فلاح هروی گفت: اگر براساس اظهارات زنجانی این پول‌ها و ماشین‌ها هدیه است پس چرا به‌عنوان بدهی با من حساب شده است؟ مثلاً شما وقتی می‌روید به یک مهمانی و یک کیلو شیرینی می‌خرید آیا بعد از مهمانی می‌روید بگویید که پول شیرینیتان شد فلان قدر؟ این نشان می دهد که اینها هدیه نبوده است بلکه هزینه بوده است. اینها قرض بوده است از طرف من به بابک زنجانی که نهایتاً می‌شود 14 میلیارد تومان.

 فلاح هروی در ادامه دفاعیات خود تصریح کرد: در زمانی‌که کشور دچار بحران غذایی و دارویی شده بود از آنجایی که بابک زنجانی وارد مقوله نفت شده بود با وی کمتر ارتباط داشتم، بابک زنجانی گفت که جلسه‌ای در بانک مرکزی تشکیل شده است به آنجا رفتم شنیدم در اتاق رئیس کل بانک مرکزی تعدادی از وزرا هستند اما من داخل جلسه نرفتم.

قاضی مقیسه با اشاره به مصوبه 4 وزیر و رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تصدیق و تأیید بانک FIIB برای دریافت 14.5 درصد از کل ارز حاصل از فروش نفت گفت: حسب اظهارات رئیس اسبق یکی از کمیسیون های مجلس جنابعالی در جلسه‌ای که مصوبه فوق در تاریخ 7/4/91 صادر شد به همراه بابک زنجانی حاضر بودید.

فلاح هروی پاسخ داد: نمی‌شناسم، آن جلسه حسب دستور رئیس جمهور وقت برای بررسی تأمین کالاهای اساسی تشکیل شد، من هیچ رابطه‌ای با آقای رئیس جمهور نداشتم، هیچ دستوری به این فرد ندادم و جلسه را نیز من تشکیل ندادم.

وی ادامه داد: جلسه مذکور ساعت 7 صبح تشکیل و ساعت 11 به اتمام رسید، من ساعت 10 به آنجا رفتم در آن جلسه همه نگران بودند و می‌گفتند که بحران کمبود کالا و گرانی در راه است، این موارد گفته‌های رئیس اسبق یکی از کمیسیون های مجلس است، هیچ ادله‌ای وجود ندارد که من حرفی یا اظهارنظری کرده باشم با اینکه 60 نفر در آن جلسه بودند کسی نیست که بگوید من در آن جلسه حضور داشتم.

قاضی مقیسه گفت: پس شما در آن جلسه چه‌کاره بودید؟ اگر فضایی برای ایستادن و جایی برای نشستن نداشتید به منزل خود برمی‌گشتید برای چه رفتید؟

فلاح هروی پاسخ داد: من یک پادو بودم که به داخل مجموعه رفته و هیچ کاری نکردم.

قاضی مقیسه گفت:طبق اظهارات رئیس اسبق یکی از کمیسیون های مجلس شما در جلسه حضور داشتید، بگوییم رئیس اسبق یکی از کمیسیون های مجلس بیاید و در دادگاه توضیح دهد.

متهم پاسخ داد:‌بله خواهش می‌کنم در رابطه با این موضوع رئیس اسبق یکی از کمیسیون های مجلس یا یکی از افرادی که در جلسه حضور داشته را بیاورید که بگوید من در جلسه حاضر بودم، در آن جلسه کسی به من برای نشستن تعارف نکرد، کسانی که مصوبه را نوشتند و امضا کردند بازخواست نشدند ولی مصوبه به نام من تمام شده است در حالی‌که اجازه سلام کردن به وزرا را از راه دور به من ندادند.

قاضی مقیسه گفت: نشان دادن خودت در جلسه و دست به شانه بابک زنجانی زدن مقابل وزرا اهمیت زیادی داشت، شما در اظهارات نیز گفته‌اید که باید می‌رفتی خودت را علم می‌کردی چرا که حضورت چشمگیر بود.

فلاح هروی پاسخ داد: اگر بابک زنجانی قصد سوء‌‌استفاده از این مسئله را داشته چه ربطی به من دارد؟ طبق گفته بازپرس، زنجانی از من سوء‌استفاده کرده است. رفتن به جلسه که جرم نیست. بنده 30 سال در جایی کار کردم که همیشه خودمان را از مردم پنهان می‌کنیم که کسی ما را نشناسد بنابراین چرا باید این کار را می‌کردم؟

نماینده بانک مسکن در ادامه به بیان اظهارات پرداخت و گفت: معرفی بابک زنجانی به‌عنوان یک فرد متبحر در امور تجارت از طریق فلاح هروی بوده است و این مسئله در اقاریر وی نیز موجود است. بنابراین چرا این موضوع را تکذیب می‌کنید؟

قاضی مقیسه گفت: آقای فلاح طبق اقاریر، شما در همه جا بازوی قدرتمند بابک زنجانی بوده‌اید، شما به‌عنوان فردی که 30 سال در نظام بوده زنجانی را معرفی کردید. شما یک فرد نهادی هستی و بابک را می‌شناختی و آن را به مسئول بانک معرفی کردی و منشاء نفوذ بابک زنجانی به بانک ملت و غارت از این بانک شما بودید.

متهم پاسخ داد: من زنجانی را نمی‌شناختم و نگفتم که زنجانی آدم خوبی است. نماینده بانک مسکن صبر نمی‌کنند که من توضیح دهم و وقتی صحبت می‌کنند رنگشان می‌پرد و عصبانی می‌شوند.

نماینده بانک مسکن خطاب به فلاح هروی گفت: مگر من پول مردم را خورده‌ام که رنگم بپرد؟

فلاح هروی پاسخ داد: من هم نخورده‌ام، اگر پیدا کردم برمی‌گردانم.

قاضی خطاب به متهم گفت: آقای فلاح مگر نماینده بانک مسکن باعث شده که شما در زندان باشید؟ وقتی شما کل ماجرا را تکذیب می‌کنید ایشان نیز نظر خود را بیان می‌کنند. بنابراین با خونسردی پاسخ دهید.

افشار وکیل مدافع متهم ردیف دوم پرونده گفت: آقای قاضی شما به این افراد  اجازه صحبت می‌دهید بنابراین به ما نیز اجازه دهید تا صحبت کنیم.

قاضی مقیسه لبخند زد و گفت: در فرصت مقرر اجازه میدهیم تا شما نیز در جایگاه حاضر شوید و صحبت کنید.

وکیل بانک مسکن در دفاع از کیفرخواست اظهار کرد: جناب آقای قاضی از آقای هروی بپرسید مگر شما نمی گویید که پرداختها قانون و مقررات دارد پس چطور شما توانستید 11 شعبه برای حساب‌های تامین اجتماعی حساب بازکنید.

هروی گفت: این موضوعات اصلا به من ربط ندارد.

قاضی مقیسه گفت: شناسایی 138 شرکت تامین اجتماعی که سوداور است توسط شما انجام شده است چون شما حسابرسی را خوب بلد هستید.

هروی گفت: من اصلا در امورات حساب‌ها دخالت نداشته‌ام. اگر یک دوربین ضبط کرده بود که من حتی از جلوی شعبه‌ای رد شده‌ام شما درست می‌گویید.

قاضی مقیسه گفت: شما اعتماد مدیر عامل بانک مسکن را جلب کردید و زنجانی را به عنوان یک فعال اقتصادی معرفی کردید.

قاضی مقیسه ادامه داد: شما 5 فقره چک به مبلغ 17 هزار و 700 میلیون تومان از آقای م گرفته‌اید.

هروی بیان کرد: من این چک و مبلغ را به دستور آقای زنجانی تحویل گرفته‌ام.

قاضی مقیسه گفت: مگر شما پستچی بوده‌اید که صرفا بروید یک چک دریافت کنید؟

نماینده سازمان تامین اجتماعی در  پاسخ به اظهارات هروی گفت: آقای هروی به عنوان رئیس هیئت مدیره هلدینگ سورینت تفاهم نامه خرید 138 شرکت از تامین اجتماعی را امضا کرده است. حتی این فرد صاحب اختیار امضای منفرد بوده است. پول این شرکت‌ها چیزی حدود 4 میلیارد یورو می‌شود. سوال من از آقای فلاح این است که شمایی که اینقدر کاراقتصادی کرده اید و باهوش هستید چرا به آقای زنجانی اعتماد کردید ودرمعامله با آقای مرتضوی گفتید که این فرد 4 میلیارد یورو پول نقد در حساب دارد. مگر دردنیا چند نفر آدم وجود دارد که 4 میلیارد یورو  پول نقد داشته باشد.

هروی در پاسخ به اظهارات نماینده سازمان تامین اجتماعی گفت: بنده این اتهامات را در زمان باز کردن بحث سازمان تامین اجتماعی پاسخ می‌دهم.

وی خطاب به قاضی مقیسه گفت: جناب آقای قاضی حتما به بابک زنجانی بگویید که در جلسات حضور داشته باشد و بیاید پاسخ دهد. باید زنجانی را بیاورید و دوباره محاکمه کنید.

میزان

پربیننده ترین خبرها