اولین واکنش عارف به کابینه پیشنهادی روحانی و سلفی نمایندگان با موگرینی

 اولین واکنش عارف به کابینه پیشنهادی روحانی و سلفی نمایندگان با موگرینی
سه شنبه 17 مرداد 1396 - 19:24

محمدرضا عارف در واکنش به کابینه معرفی شده از سوی روحانی، گفت: انتظار ما حضور حداقل یک خانم در جمع وزرای پیشنهادی بود.

العالم - ایران

پایگاه اطلاع رسانی فراکسیون امید؛ رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و حضور یک یا دونفر از نخبگان این بخش از جامعه در کابینه، انتظار بالایی نیست، افزود: در چند روز گذشته تصاویر دیدار تیم دیپلماسی کشورمان با تیم اروپایی منتشر شد که همه دیدند در یک سمت میز تیم آقای طریف که همگی از آقایان بودند نشسته اند و در طرف دیگر تیم طرف اروپایی که همگی خانم بودند و این تصویر خیلی پیام داشت.

عارف تاکید کرد: به هر حال انتظار ما برای حضور وزیر زن در کابینه فعلا تامین نشده و بنده هم درباره علت اینکه هیچ وزیر زنی به مجلس معرفی نشده، شخصا دلیل خاصی را نمی‌دانم، اما امیدواریم در بقیه انتصاب‌ها و در سپردن سایر مدیریت‌های کلان در دولت، به زنان توجه شود.

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین در واکنش به مطالبی که طی روزهای گذشته درباره سلفی نمایندگان با خانم موگرینی در فضای مجازی منتشر شده نیز گفت: به نظر می‌رسد گرفتن عکس یادگاری با کسی که به نمایندگی از یک قاره با شخصیت علمی و سیاسی ویژه در مجلس ما حضور پیدا کرده، ایرادی نداشته باشد و در این بین یکی از نمایندگان هم در حالت نامناسبی قرار داشت که بلافاصله عذر خواهی کرد. اما در واکنش به این ماجرا شاهد بی اخلاقی هایی بودیم که از آنها گله داریم.

عارف تصریح کرد: اینکه به بهانه یک عکس یادگاری و سلفی بخواهند یک جریان سیاسی را تخریب کنند، آن هم در حالیکه در همان صحنه هم دوستان و همکاران ما از سایر جریانها و فراکسیونها هم حاضر بوده اند، از بی اخلاقی‌هایی است که ما بارها شاهد آن بوده ایم و فکر می‌کنیم هدف آن هم، دلسرد کردن مردم از موفقیتهایشان در انتخاباتهای اخیر است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها