مذاکره با طالبان برای آزادی 150 خانواده گروگان

مذاکره با طالبان برای آزادی 150 خانواده گروگان
چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 09:07

به گفته مقامات افغان، شیوخ و بزرگان این کشور تلاش می کنند زمینه آزادی دستکم 150 خانواری را که گروهک طالبان در ایالت سرپل در شمال افغانستان به گروگان گرفتند، فراهم کنند.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری رویترز، "ظاهر وحدت" فرماندار ایالت سرپل در افغانستان گفت: هنوز منتظر رسیدن نیروهای کمکی برای بازپس گیری منطقه میرزااولنگ هستیم.

به گفته وحدت، طالبان پس از حمله به منطقه میرزا اولنگ شهرستان صیاد این ولایت بیش از ۵۰ غیرنظامی را تیرباران کرده و بیش از ۱۵۰ خانواده‌ دیگر را گروگان گرفتند.

فرماندار ایالت سرپل افزود: ما تعداد محدودی نیرو در اختیار داریم که با دریافت کمک ها و تقویت شدن تنها می توانند از در هنگام حمله از این مناطق دفاع کنند. وحدت گفت: ما برخی از افراد از جمله بزرگان و افرادی از روستای میرزااولنگ را برای متقاعدکردن طالبان مبنی بر آزادی 150 خانواده اسیر و تحویل اجساد کشته شدگان فرستاده ایم. به گفته این مقام افغان، درصورت شکست این تلاش، دولت افغانستان عملیات گسترده ای را برای بازپس گیری منطقه آغاز خواهدکرد.

در همین حال، اشرف عبدالغنی، رئیس جمهور افغانستان قول داد که انتقام این حمله را از طالبان خواهدگرفت. براساس برآوردها حدود 60 درصد از این منطقه در کنترل نظامیان آمریکا، بخشی در کنترل طالبان و بخش دیگر خارج از تسلط این دو گروه قراردارد.

221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها