آیا 2126، سال پایان حیات بر روی کره زمین خواهد بود؟

آیا 2126، سال پایان حیات بر روی کره زمین خواهد بود؟
چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 20:03

مجله امریکایی "نیوزویک" گزارش سال 1992 خود تحت عنوان "نزدیک ترین سناریو به پایان دنیا یا روز قیامت" را مجددا منتشر کرد.

العالم گوناگون

این مجله آمریکایی تاکید کرد که با این اقدام تلاش کرده گزارشی را که در 23 نوامبر 1992 تحت عنوان "دانش روز قیامت" منتشر کرده بود، یادآوری کند. آن گزارش به مشابه ترین سناریوها به "روز قیامت"، می پردازد. در این گزارش آمده که تحقیقات علمی نشان می دهد شهاب سنگ "پِرسید دیش" در سال 2126 به زمین برخورد خواهد کرد.

براساس این گزارش، شهاب سنگ مذکور، با سرعتی 100 برابر سرعت گلوله شلیک شده به جو برخورد خواهد کرد و قدرت تخریب آن، از قدرت تخریب مجموع کل زرادخانه های هسته ای جهان بیشتر خواهد بود. به طوری که توان انفجاری آن معادل حجم 100 میلیون مگا تن ماده تی ان تی خواهد بود.

به گفته نیوزویک، این انفجار ممکن است زندگی بر روی زمین را نابود کند. زیرا شهاب سنگ مذکور موجب به وجود آمدن حفره بسیار بزرگی در جو زمین و بخار شدن صخره ها خواهد شد. در نتیجه این وضعیت، همه انسان ها و موجودات زنده نابود خواهند شد و سایر قطعات و بقایای بسیار داغ این ستاره دنباله دار، بدون هیچ مانعی به زمین برخورد خواهند کرد و این امر باعث افزایش توان تخریبی آن خواهد شد.

این گزارش می افزاید: آنچه باعث افزایش تأثیرات منفی این شهاب سنگ خواهد شد، تأثیر آن بر ترکیب شدن نیتروژن و اکسیژن در جو و به وجود آمدن اسید نیتریک خواهد بود که به بارش باران های اسیدی بسیار سوزاننده و ویرانگر منجر خواهد شد.

گزارش نیوزویک، خاطرنشان می کند: این شهاب سنگ، 65 میلیون سال پیش با زمین برخورد کرده و باعث پایان حیات بر روی زمین برای مدتی و همچنین انقراض برخی از موجودات زنده از جمله دایناسورها برای همیشه شد.

این مجله آمریکایی درباره میزان واقعی یا غیرواقعی بودن این پیش بینی ها گفت: همه گزارش های ستاره شناسی نشان دهنده آن است که شهاب سنگ مذکور احتمالا در روز 14 آگوست 2126 با زمین برخورد خواهد کرد.

در ادامه گزارش نیوزویک آمده است: ممکن است فقط پس از شش ساعت از برخورد این شهاب سنگ به زمین، تمدن بر روی کره خاکی به طور کامل رخت بربندد.

این مجله آمریکایی به نقل از دونالد یومانز، ستاره شناس و کارشناس آزمایشگاه موتورهای پیشران جت، در آژانس ناسا در پاسادینا واقع در ایالت کالیفرونیا می نویسد: ما در میان مجموعه ای از سیارک ها به دور خورشید می چرخیم و همه پژوهشگران بر این باورند که دیر یا زود یک شهاب سنگ، سیاره، یا ستاره دنباله داری به زمین برخورد خواهد کرد.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها