بررسی وضعیت لژیونرهای ایرانی در اروپا

بررسی وضعیت لژیونرهای ایرانی در اروپا
چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 21:25

فصل جديد رقابت‌هاي باشگاهي در قاره اروپا از يكي، دو هفته قبل در برخي كشورها استارت خورد و اين روند تا يكي، دو هفته ديگر ادامه خواهد داشت تا تنور فوتبال در قاره سبز در تمام كشورها داغ شود.

العالم-ایران

رقابت‌هايي كه اين بار با حضور تعداد بيشتري از ستاره‌هاي فوتبال ايران به نسبت فصل قبل پيگيري مي‌شود تا توجه بيشتر فوتبال‌دوستان را به خود جلب كند به خصوص كه اين ستاره‌ها اسكلت اصلي تيم ملي ايران در جام جهاني‌ 2018 روسيه را تشكيل خواهند داد. لژيونرهايي كه هر يك براي خود شرايط خاصي در تيم‌هاي باشگاهي رقم زده‌اند، برخي اوضاع خوبي دارند برخي ديگر در صدد بهتر كردن وضعيت هستند و تعدادي نيز شرايط زشت و نااميد كننده‌اي را تجربه مي‌كنند كه در اين گزارش به بررسي اجمالي لژيونرهاي اروپايي پرداختيم.

***

در ليگ برتر روسيه كه زودتر از تمام كشورهاي اروپايي استارت خورد (چون اين كشور ميزبان جام جهاني‌ است و از آن مهم‌تر زمستان سخت و دشواري دارد و بايد حداقل براي سه ماه به تعطيلات بروند) رقابت‌ها به هفته چهارم خود رسيده است. سردار آزمون بعد از تمام جار و جنجال‌هاي پيرامون انتقال به سري A و باشگاه لاتزيو باز هم در روبين‌كازان ماندني شد و براي اولين بار در هفته چهارم به تركيب اصلي راه يافت و در جدال حساس و سرنوشت‌ساز با زسكا درخشش خوبي از خود نشان داد و زمينه برد 2 بر يك اين تيم در مسكو را فراهم كرد. آزمون با حمايت‌هاي قربان برديف قطعاً جزو درخشان‌ترين لژيونرهاي ايران در سال منتهي به جام جهاني‌ خواهد بود درست برعكس سعيد عزت‌اللهي در روستوف كه با گذشت چهار هفته هنوز نتوانسته نظر مساعد سرمربي اين تيم را جلب كند و تنها عايدي او از بازگشت به اردوي اين تيم نيمكت‌نشيني بود تا اوضاع براي يكي از ستاره‌هاي كليدي تيم ملي بد‌تر از چيزي كه پيش‌بيني مي‌شد پيگيري شود. در كنار اين دو نفر اما ميلاد محمدي هم بدون هيچ سروصدا و جنجالي به عنوان يكي از كليدي‌ترين مهره‌هاي گروژني توانسته روند رو به رشد خود را ادامه بدهد به اميد اينكه در جام جهاني‌ تورنمنتي رؤيايي را سپري كند.

***

در بلژيك دو ستاره سابق استقلال و پرسپوليس شرايط عجيبي را در اولين تجربه اروپايي خود پشت‌سر مي‌گذارند آن هم تنها بعد از دو هفته از آغاز ژوپير ليگ. رامين رضاييان در اوستند شروع بسيار خوبي داشت به خصوص در بازي‌هاي پلي‌‌آف يوروليگ كه برخلاف تمام پيش‌بيني‌ها به تركيب اصلي راه يافت و مقابل مارسي در هر دو بازي رفت و برگشت جزو 11 نفر اصلي بود. اشتباه مرگبار در بازي هفته اول ژوپيرليگ مقابل موسكرون كه منجر به شكست يك بر صفر اوستند در افتتاحيه ليگ شد كمي جايگاه او را به خطر انداخت و باعث شد سرمربي اين تيم در بازي برگشت با مارسي تنها يك نيمه به او اعتماد كند و در بازي هفته دوم برابر اندرلخت در ژوپيرليگ نيز رضاييان را روي نيمكت بنشاند اما شرايط كاوه رضايي در شارلوا كاملاً متفاوت از رامين است چون ستاره سال قبل استقلال اين بار در چالش اروپايي خود براي رسيدن به تركيب اصلي بايد از پس رقباي سرسختي در خط حمله تيم بلژيكي برآيد. با نگاهي به دو بازي ابتدايي شارلوا در ژوپيرليگ به خصوص بازي هفته دوم مي‌توان با صراحت گفت انتخاب اول فليكس مازو سرمربي اين تيم در نوك خط حمله مهاجم سيه چرده و آفريقايي تيم لوكه باكيو دودي باشد. با اين شرايط بايد وضعيت اين دو ستاره را تا حدودي بد قلمداد كرد كه مي‌تواند با گذشت زمان خوب شود.

***

در هلند اما رقابت‌هاي آرديويسه از هفته آينده استارت خواهد خورد آن هم با قرعه‌اي بسيار دشوار و سخت براي دوستاره اصلي تيم ملي ايران در آلكمار و هيرنوين. عليرضا جهانبخش ستاره شماره 7 AZ آلكمار به همراه هم‌تيمي‌هاي خود راهي شهر آيندهوون خواهد شد تا مقابل تيم مدعي پي‌اس‌وي و سرمربي مشهور اين تيم فيليپ كوكو صف‌آرايي كنند. جدالي كه در ورزشگاه فيليپس آرنا برگزار خواهد شد و مي‌تواند چالشي سخت در عين حال هيجان‌انگيز براي ياران جهانبخش رقم بزند. رضا قوچان‌نژاد ديگر ستاره ملي‌پوش ايراني حاضر در آرديويسه با هيرنوين در قرعه‌اي جالب بايد در همان اولين هفته در شهرآورد حساس شمال هلند به مصاف خروخينگن برود، جدالي كه براي طرفداران دو تيم از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و همواره نتيجه آن جنجال‌هاي زيادي به همراه دارد. گوچي به عنوان بهترين گلزن فصل قبل هيرنوين اين بار هم در نظرسنجي از طرفداران باشگاه اميد اول گلزني قلمداد شده و بايد در شهرآورد استارت گلزني‌هاي خود را آغاز كند. شرايط اين دو بازيكن را در حال حاضر مي‌توان خوب توصيف كرد چون هر دو نفر جايگاه تثبيت شده‌اي در تركيب آلكمار و هيرنوين دارند.

***

در يونان اما لژيونرهاي حاضر به دو دسته تقسيم مي‌شوند دسته اول دو ايراني پانيونيوس هستند كه در تركيب ثابت تيم جزو مهره‌هاي كليدي قلمداد مي‌شوند و قطعاً فصل پر از اتفاقات غير قابل پيش‌بيني با تيم يوناني خواهند داشت درست مثل تمام جنجال‌هايي كه در روزهاي اخير به خاطر حضور اجباري آنها برابر نماينده رژيم اشغالگر قدس در خاك يونان رقم خورد. حاج‌صفي و شجاعي قطعاً شرايط خوبي در تركيب پانيونيوس خواهند داشت درست برعكس شرايطي كه كريم انصاري‌فرد در المپياكوس با آن دست به گريبان است و شرايط بسيار بدي را در آستانه آغاز فصل تجربه مي‌كند. كريم به عنوان يكي از خريدهاي جنجالي در زمستان گذشته با ورود بنسيك هسي آلبانيايي جايگاه خود را از دست داد و حالا با اطمينان از اينكه جايگاهي در تفكرات تاكتيكي سرمربي جديد ندارد در حال تلاش براي جدايي از قهرمان يونان است تا اوضاع زشتي براي او رقم بخورد. درست مثل علي كريمي در ليگ كرواسي كه با بي‌اعتنايي باشگاه دينامو زاگرب به درخواست جدايي اين بازيكن نه در تيم اصلي تمرين مي‌كند نه اجازه جدايي و كوچ به باشگاهي جديدي را دارد. 

 

خبر ورزشی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها