کشورهایی که اتباع آن بدون روادید به قطر می روند

کشورهایی که اتباع آن بدون روادید به قطر می روند
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 04:17

سازمان گردشگری قطر، با هدف تقویت بخش گردشگری این کشور، اعلام کرد که اتباع 80 کشور از دریافت روادید ورود معاف هستند.

العالم - آسیا

رئیس سازمان گردشگری قطر در یک کنفرانس خبری در دوحه گفت: طرح جدیدی برای تسهیل دریافت ویزای ورود به قطر ارائه شده است.

این معافیت به صورت فوری اجرایی خواهد شد و کشورهایی که اتباع انها شامل این معافیت می شودند به دو گروه تقسیم می شوند. در فهرست اول 47 کشور به چشم می خورد که اتباع آنها می توانند بدون مقدمات پیشین، به قطر سفر کنند و به محض ورود، ویزای معتبر 30 روزه چندبار ورود دریافت کنند.

اما فهرست دوم شامل 33 کشور است که اتباع آنها می توانند پس از رسیدن به خاک قطر، ویزای چند بار ورود معتبر 180 روزه دریافت کنند و دریافت کنندگان آن، می توانند به مدت 90 روز در قطر اقامت کنند.

حسن ابراهیم، قائم مقام سازمان گردشگری قطر در این باره گفت: بدین ترتیب و با رایگان شدن ویزا برای اتباع 80 کشور، درهای قطر بیش از کلیه کشورهای منطقه به روی گردشگران باز خواهد بود.

قطر از ماه نوامبر سیستم جدیدی را برای ویزاهای گردشگری ایجاد کرد که طی آن به مسافران ترانزیت در فرودگاه بین المللی حمد، فرصت ورود به قطر به مدت 96 ساعت (4 روز) بدون ویزا داده می شود؛ به شرط آن که زمان ترانزیت کمتر از 5 ساعت نباشد.

پس از آن، سازمان هواپیمایی قطر، در ماه می، طرح جدیدی مبنی بر اقامت در هتل های چهار ستاره و پنج ستاره در هنگام ترانزیت به همراه ویزای توریستی مجانی را اعلام کرد.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها