انتقاد مک کین به تهدیدهای توخالی ترامپ؛

تشدید بن بست اتمی میان کره شمالی و آمریکا جدی است

تشدید بن بست اتمی میان کره شمالی و آمریکا جدی است
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 13:18

سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با هشدار به رئیس جمهورکشورش نسبت به اینکه به سرانجام رساندن تهدیدات توخالی کار دشواری است، اذعان کرد: تشدید بن‌بست اتمی میان کره شمالی و آمریکا بسیار جدی است.

العالم ـ آمریکا

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا گفت: باید مطمئن باشید می‌توانید کاری را که می‌گویید انجام دهید. به نظر من این نوع لفاظی‌ها کمکی نخواهد کرد.

هشدار مک‌کین نسبت به داشتن رفتار محتاطانه با دولت غیرقابل پیش‌بینی کره شمالی پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پیونگ یانگ هشدار داد هر گونه تهدید نسبت به خاک آمریکا با "خشم و آتش" مواجه می‌شود.

مک‌کین که یکی از منتقدان صریح ترامپ است، گفت: رهبران بزرگی که من تاکنون دیده‌ام تهدید نمی‌کنند مگر آنکه آماده عمل باشند و مطمئن نیستم که ترامپ در حال حاضر آماده عمل باشد. این نوع لفاظی‌های ترامپ تنها باعث می‌شود که این دو دشمن تاریخی وارد جنگ شوند و من از ترامپ می‌خواهم تا سیاست خارجه تئودور روزولت، رئیس جمهور سابق آمریکا را پیش بگیرد.

وی افزود: به زبان دیگر همان طور که روزولت می‌گفت بزرگان دست به عصا راه می‌روند و به نظر من این سیاستی است که باید دولت ترامپ پیش بگیرد چرا که تمام کارهایی که الان انجام می‌دهد تنها باعث می‌شود که ما به یک رویارویی جدی نزدیک شویم که به نظر من بسیار جدی است.

مک‌کین در ادامه گفت: در حال حاضر ما حتی با فردی همانند جوزف استالین که برای خشونت‌های خود یک منطق مشخص داشت طرف نیستیم. ما با کیم جونگ اون رهبر غیرقابل پیش‌بینی کره شمالی طرف هستیم.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها