بدهی شهرداری 60 هزار میلیارد تومان است

بدهی شهرداری 60 هزار میلیارد تومان است
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 13:43

کاندیدای شهرداری تهران گفت: بدهی‌های شهرداری سنگین است و متاسفانه مازاد تراکم‌ها هم پیش‌فروش شده است.

العالم ـ ایران

حسین مهرعلیزاده، یکی از کاندیداهای شهرداری تهران در جلسه اعلام برنامه‌های کاندیداهای شهرداری با اشاره به بدهی 60 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران گفت: نمی‌توان از دولتی که برای بودجه عمرانی یک سالش فقط 15 هزار میلیارد تومان اختصاص داده درخواست کرد 60 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری را پرداخت کند.

مهرعلیزاده راهکارهای خود را برای درآمدزایی و افزایش منابع شهرداری تشریح کرد.

او با تاکید بر اینکه 11 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری به بانک شهر است، افزود: برای مثال می‌توان بدهی‌ شهرداری به بانک شهر را با تعاملات و فروختن اقلام حل کرد.

وی در بخشی از سخنانش گفت: ما تهران  و چالش‌ها و فرصت‌های آن را بررسی کردیم و به راهکارهایی در این باره رسیدیم و در همین راستا شهر تهران و شهروندان را در یک دسته بندی و شهرداری را در دسته بندی دیگر قرار دادیم. 207 مورد چالش اصلی و فرعی برای شهر تهران در نظر گرفته شده که در زمینه های اقتصاد شهری، مدیریت حمل و نقل، محیط زیست و آسیب های اجتماعی تقسیم بتدی شده است. همچنین اهم چالش های تهران را در دو بخش عمومی و بخش آسیب های اجتماعی بررسی کردیم.

او با بیان اینکه تهران از نظر کیفیت زندگی بین 215 شهر بزرگ جهان در رتبه 176 قرار دارد افزود: تهران بیشترین آلودگی را در جهان دارد همچنین در بعد ترافیک رتبه اول را در اتلاف وقت مردم دارد. تهران رکورددار فرونشست زمین درجهان است همچنین حد مقاومت زلزله در آن از 6 ریشتر به 4.5 ریشتر کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در تهران شاهد مرگ روزانه 30 نفر براثر آلودگی هوا هستیم. در خصوص چالش های اجتماعی نیز متکدیان در تهران حدود 15 هزار نفر هستند که 700 نفر آنها زنان هستند و کارتن خوابی برای زنان فاجعه است. ما حدود 28 هزار معتاد متجاهر داریم همچنین میل به خشونت خیابانی در تهران افزایش داشته است.

مهرعلیزاده ادامه داد: با این همه موارد نگران کننده، تهران شهر فرصت‌هاست که می‌تواند به عنوان یک شهر درجه یک خود را نشان دهد از بعد اقتصادی صاحبان سرمایه در این شهر هستند و امکانات ما در تهران بسیار زیاد است. از آنجا که متاسفانه تردد گردشگران خارجی اول به تهران و بعد به شهرهای دیگر است این باعث شده تهران به عنوان سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی بسیار اهمیت داشته باشد.

او ادامه داد: براساس طرح جامع تهران تا سال 1404 همه وضعیت‌های تهران در 55 شاخص دیده شده است. همچنین در حوزه حمل و نقل برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است. در حال حاضر 150 کیلومتر مترو در داخل شهر تهران وجود دارد که در این زمینه 150 کیلومتر کسر داریم.

کاندیدای شهرداری تهران افزود: همچنین معتقدم در خصوص مترو باید به 12 خط برسیم و گسترش خطوط مترو از برنامه های من است.

وی خاطرنشان کرد: من راه پاستور را از بهشت نمی دانم، راه بهشت را از بهشت می دانم. از نظر من کار شهرداری ۴ ساله نبوده و ۸ ساله است.

ایلنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها