پس از تأکید بر «باقی ماندن اسد» ... وزیر خارجۀ عربستان با مخالفان سوری دیدار نکرد

پس از تأکید بر «باقی ماندن اسد» ... وزیر خارجۀ عربستان با مخالفان سوری دیدار نکرد
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 15:01

عادل بن سراج معاون سیاسی و اقتصادی وزیر امور خارجه عربستان سعودی با ریاض سیف رئیس مخالفان سوری و هیأت همراهش دیدار کرد ولی دیدار مورد انتظار مخالفان و وزیر خارجه سعودی برگزار نشد.

العالم - سوریه 

پایگاه روسیا الیوم گزارش داد مخالفان سوری اعلام کرده بودند که روز چهارشنبه (9 اوت) با عادل الجبیر وزیر امورخارجه عربستان در شهر ریاض دیدار و درباره تحولات سیاسی و میدانی سوریه گفتگو خواهند کرد ولی این دیدار برگزار نشد.

مرکز اطلاع رسانی مخالفان سوری در بیانیه ای اعلام کرد: قرار بود که مخالفان سوری در دیدار با وزیر امور خارجه عربستان به بررسی آخرین تحولات سوریه بپردازند و از مقامات سعودی به علت حمایت شان از ملت سوریه تشکر کنند.

خبرگزاری عربستان (واس) به نقل از عادل بن سراج پس از دیدارش با مخالفان سوری گزارش داد: سیاست عربستان سعودی در قبال بحران سوریه هیچ تغییری نکرده است و دیدار من با مخالفان سوری با هدف بررسی آخرین تحولات و هماهنگ کردن دیدگاه ها برگزار شد.

بن سراج افزود: دیدار مقامات سعودی با مخالفان سوری تحت نظر وزیر امور خارجه عربستان برگزار می شود.

نظام حاکم عربستان روز دوشنبه این هفته (7 اوت) اعلام کرد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نباید هیچ جایگاهی در آینده این کشور داشته باشد.  

تأکیدهای عربستان سعودی بر عدم تغییر مواضعش در قبال مسألۀ سوریه و دولت بشار اسد، پس از آن تکرار می شود که چندی پیش یکی از اعضای هیأت مخالفان سوری اعلام کرد که عادل الجبیر، وزیر خارجۀ عربستان، «به هیأت اطلاع داده است که اسد در قدرت باقی خواهد ماند».

214

 

پربیننده ترین خبرها