طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا نهایی شد

طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا نهایی شد
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 17:42

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه که صبح روز چهارشنبه به تصویب کمیسیون امنیت رسید، روز یکشنبه آینده در دستور کار مجلس قرار دارد.

العالم- ایران 

سیدحسین نقوی حسینی افزود: در پی ادامه رفتار خصمانه و ماجراجویانه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی اقدام متقابل در مقابل اقدامات تروریستی و ماجراجویانه امریکا در منطقه را تصویب کرد. 

 

وی اضافه کرد: این طرح پس از تصویب، به کمیسیون امنیت ملی به عنوان کمیسیون تخصصی موضوع ارجاع شد و کمیسیون نیز به دریافت نظرها، دیدگاه ها و پیشنهادها از دستگاه های مختلف ذی ربط و همچنین فراکسیون ها و کمیسیون های مجلس اقدام کرد. 

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حجم وسیعی از پیشنهادها به کمسیسیون ارجاع شد و کمیسیون نیز مطابق آیین نامه همه پیشنهادها را به رغم تعطیلات مجلس بررسی کرد. 

 

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به جلسات فوق العاده کمیسیون افزود: کمیسیون امنیت چهار جلسه فوق العاده برگزار کرد تا همه پیشنهادها را بررسی کند، در آخرین جلسه که صبح روز چهارشنبه برگزار شد در نهایت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه به تصویب کمیسیون امنیت رسید و تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد. 

 

وی ادامه داد: هیئت رئیسه نیز طرح مذکور را در دستور کار قرار داده است و ان شاءالله روز یکشنبه آینده این طرح در جلسه علنی مجلس مطرح و بررسی می شود. 

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف این طرح گفت: در این طرح ابعاد اقدامات دشمنانه امریکایی ها در منطقه مد نظر قرار گرفته است و رفتار آنها در حوزه های مختلف رشته عملیات تروریستی و رفتارهای ناقض حقوق بشر کاملاً تحت نظارت قرار می گیرد . 

 

نقوی حسینی افزود: در این طرح به برخی از دستگاه ها ازجمله وزرات امور اقتصادی و دارایی، سپاه پاسداران، سپاه قدس، وزارت امور خارجه و همچنین قوه قضاییه مأموریت های ویژه ای داده شده است و هر کدام مسئولیت هایی را در این زمینه برعهده خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اعتبارات پیش بینی شده در این طرح گفت: 2000 میلیارد تومان به دستگاه هایی اختصاص یافته است که اعتبار لازم را برای بررسی ها، تهیه گزارش ها و تحقیقات و نظارت کافی بر رفتار امریکا در منطقه در اختیار گرفته اند تا بتوانند وظایفی را که قانون برعهده آنها گذاشته است به نحو احسن انجام دهند. 

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیشنهادهایی که برای کمیسیون ارسال شده و همچنین جلساتی که برگزار شده و مشورت هایی که با رئیس مجلس و مرکز پژوهش های مجلس صورت گرفته است و البته نظرهایی که ستاد کل نیروهای مسلح و پدافند غیرعامل ارسال کرده اند و همچنین با توجه به نشست های متعددی که با دستگاه های ذی ربط برگزار شده، یک طرح مستحکم، اجرایی و باقوام تصویب شده است تا بتوانیم همه ابعاد اقدامات تروریستی و ناقض حقوق بشری امریکا را در دستور داشته باشیم. 

 

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس گفت: یک فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه با 93 درصد آراء نمایندگان در صحن علنی به تصویب رسید که یک رأی قاطع و کوبنده بود. 

 

وی تأکید کرد: قطعاً نمایندگان با رأی قاطع، این طرح را در صحن علنی تصویب می کنند و روز یکشنبه شاهد تصویب این طرح با رأی قاطع نمایندگان خواهیم بود. 

خبرگزاری صدا وسیما 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها