55 مهاجر، قربانی قاچاقچیان انسان در سواحل یمن

55 مهاجر، قربانی قاچاقچیان انسان در سواحل یمن
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 18:09

سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد، اعلام کرد تکرار اجبار دهها مهاجر برای پریدن از قایق ها به آب دریا در نزدیکی سواحل یمن موجب کشته شدن دهها تن از آنها شده است.

العالم یمن

سخنگوی این سازمان به خبرگزاری رویترز گفت این دومین جنایت از این دست در دو روز گذشته است که قاچاقچیان انسان مرتکب می شوند چنان که سحرگاه امروز پنجشنبه، 180 مهاجر از اتیوپی و سومالی را وادار کرده اند به دریا بپرند.

وی خاطرنشان کرد نمایندگان این سازمان 5 جسد را یافته اند و هنوز 50 نفر جزو مفقودین هستند از این رو احتمالا در اثر این جنایت 55 نفر کشته شده اند.

سازمان مذکور توضیح داد که قاچاقچیان انسان، مهاجران را از ترس رویارویی با گارد ساحلی در سواحل یمن وادار به پریدن داخل آب کرده اند تا با خلاص شدن از دست آنها بتوانند برگردند و تعدادی دیگر از مهاجران را سوار قایق کنند.

سخنگوی این سازمان گفت: «احتمالا این یک شگرد جدید است که قاچاقچیان هنگام بروز خطر و وقتی در معرض تیراندازی قرار می گیرند اقدام به انداختن مهاجران به آب دریا می کنند و دوباره برمی گردند تا تعدادی دیگر از مهاجران را با خود بیاورند.

نمایندگان سازمان بین المللی مهاجرت با 25 تن از نجات یافتگان این حادثه گفت و گو و تاکید کردند تعدادی از آنها نیازمند کمک های پزشکی هستند و 100 نفر دیگر از نجات یافتگان، منطقه را ترک کرده اند.

این سازمان بین المللی اعلام کرده بود حدود 50 مهاجر از سومالی، اتیوپی که در سنین نوجوانی بودند صبح روز چهارشنبه به شکل تعمدی غرق شدند. قاچاقچی انسان از 120 سرنشین قایق خواسته بود در سواحل استان شبوه یمن به دریا بپرند.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها