عمليات پاكسازی موصل از مين همچنان ادامه دارد

عمليات پاكسازی موصل از مين همچنان ادامه دارد
جمعه 20 مرداد 1396 - 00:16

یک ماه پس از پایان عملیات بازپس گیری شهر موصل از اشغال داعش، پاکسازی این شهر از مین های انفجاری همچنان ادامه دارد.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد با وجود این که از زمان  اعلام رسمی رئیس جمهور عراق مبنی بر آزاد سازی کامل موصل از تصرف داعش، یک ماه می گذرد، پاکسازی این شهر از مین های انفجاری همچنان ادامه دارد.

این گزارش می افزاید موصل که به عنوان دژ خلافت اسلامی تبدیل شده بود، از این پس پرچم عراق بر فراز آن به اهتزاز در می آید و این حاصل نه ماه درگیری و نبرد  است.

درگیری هایی که برای بازپس گیری این شهر از تصرف داعش به مدت نه ماه طول کشید، سبب شده است در حال حاضر چیزی به جز ویرانه های این شهر باقی نمانده باشد.

مردم ساکنان در این شهر معتقدند عملیات آزادسازی موصل از اشغال گروه تروریستی داعش، بازگشت حیات و زندگی به این شهر است به جای آن که ویرانی و خرابی در آن حاکم باشد.

به اعتقاد شهروندان عراقی ساکن در موصل، پاکسازی این شهر از ویرانی ها با هدف بازسازی آن، کاری بسیار ساده تر خواهد بود. یکی از افراد ساکن در موصل می گوید: ما حدود دو هفته است که به موصل باز گشته ایم. این منطقه به خاطر عملیات نظامی به طور کامل ویران شده است ولی ما بازگشته ایم برای کار کردن؛ ما تمام ویرانی ها را دوباره خواهیم ساخت و امیدوارم همگی به این شهر بازگردند تا دوباره موصل را بسازیم. با کار و تلاش زندگی دوباره از سر گرفته خواهد شد.

وی می افزاید: من بی آن که منتظر کمک های مالی دولت بمانم، کارگاه صنعتی خودم را مجددا راه اندازی کرده ام.  هم اکنون شهر موصل از امکانات اولیه همچون آب و برق برخوردار نیست و همین موضوع مشکلات عدیده ای را برای افرادی که قصد بازگشت به موطن خود را دارند، پدید آورده است.

یکی دیگر از شهروندان اهل موصل موصل می گوید: ما برای آینده فرزندان و جوانان مان، خواهان بازگشت زندگی به این شهر هستیم در حالی که در موصل نه مدرسه وجود دارد و نه از پوشش بیمه درمانی خبری است؛ ما می خواهیم زندگی در این شهر جاری شود تا افراد مجددا به این شهر بازگردند.

شهر موصل اگرچه از وجود اعضا و نیروهای داعش پاک شده است ولی نیاز است عملیات پاکسازی این شهر از مین های کار گذاشته شده توسط داعش به ویژه در بخش غربی شهر همچنان ادامه داشته باشد./خبرگزاری صدا و سیما
 

پربیننده ترین خبرها