نظامیان سعودی منطقه تاریخی العوامیه را ویران کردند+ویدئو

جمعه 20 مرداد 1396 - 05:48

نیروهای رژیم سعودی با حمله به شهر العوامیه در استان الشرقیه یک محله تاریخی را ویران کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نظامیان سعودی دهها ساختمان در منطقه تاریخی المسوره که عمر آنان به افزون بر چهارصد سال می رسد را به کلی منهدم کردند.

به دنبال تجاوز و حملات گسترده سعودی ها نزدیک به بیست هزار تن از ساکنان این منطقه به مناطق و روستانهای اطراف آواره شدند و نظامیان آل سعود مانند اشغالگران پیروز به منازل و املاک مردم و مساجد وارد شدند. 

نظامیان سعودی با ورود به مساجد و حسینه ها و از بین بردن آثار درون آنها به بی حرمتی به این مراکز دینی و مذهبی پرداخته و به درج شعارهای تکفیری بر در و دیوار شهر و علیه مردم العوامیه اقدام کردند. 

این موضوع به خوبی باطل بودن ادعاهای رژیم آل سعود مبنی بر تلاش برای بازسازی یک منطقه قدیمی و ناامن شهر العوامیه را باطل و  اهداف پشت پرده آنان برای آواره کردن مردم را اشکار می کند. 

کارشناسان بخش حقوق فرهنگی، سکونت و فقر سازمان ملل پیشتر از دولت عربستان خواسته بودند هرچه سریعتر به اقدامات جاری برای تخریب روستای باستانی ۴۰۰ ساله «المسورة» در شهر «العوامیة» پایان دهد.

طی دست کم چهار ماه اخیر، دهها نفر از مردم در حملات نظامیان سعودی به شهادت رسیده یا مجروح  و دستگیر شدند و خانه های و تاسیسات عمومی آنان ویران شد، با این حال سازمان ملل در اقدامی دیرهنگام صرفا از نگاه باستانی بودن روستا،‌ به عملکرد سعودی ها اعتراض کرده است.

پربیننده ترین خبرها