شرط ائتلاف متجاوز سعودی برای بازگشایی فرودگاه صنعا

شرط ائتلاف متجاوز سعودی برای بازگشایی فرودگاه صنعا
جمعه 20 مرداد 1396 - 10:10

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی، در بیانیه ای برای بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا شرط گذاشت.

العالم ـ یمن 

به گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، ترکی بن صالح المالکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی گفت که بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا مشروط به اداره آن از سوی سازمان ملل متحد بر اساس شروط معین این فرودگاه است.

وی از سازمان ملل خواست که مدیریت امنیت فرودگاه صنعا را بر عهده گیرد و برطرف کردن نگرانی‌های دولت فراری و مستعفی یمن را تضمین کند.

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در بیانیه‌ای مدعی شد که دلیل بسته شدن فرودگاه بین‌المللی صنعا نگرانی از امنیت پرواز هواپیماهای غیرنظامی است.

این فرمانده ائتلاف متجاوز سعودی همچنین مدعی شد که دلیل بسته شدن فرودگاه بین‌المللی جلوگیری از قاچاق سلاح از سوی نیروهای انصارالله است.

المالکی گفت: در صورت تضمین امنیت و سلامت هواپیماهای بازرگانی و توقف قاچاق، فرماندهی ائتلاف عربی برای بازگشایی حریم هوایی به روی  این هواپیماها در آمادگی کامل به ‌سر می‌برد.

اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز گذشته بازگشایی فوری فرودگاه صنعا را برای کاهش مشکلات مردم این کشور خواستار شد.

پیشتر نیز 15 گروه امدادرسان روز چهارشنبه از طرف‌های مختلف درگیر در جنگ یمن خواستند تا فرودگاه اصلی این کشور را مجددا بازگشایی نمایند.

گروه‌های امدادرسان هشدار داده اند که بسته بودن فرودگاه یمن مانع بزرگی برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه بوده و مانع از اعزام بیماران به خارج از کشور برای درمان و مراقبت های پزشکی شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها