غرق شدن بیش از100 پناهجو درسواحل یمن

غرق شدن بیش از100 پناهجو درسواحل یمن
جمعه 20 مرداد 1396 - 12:23

سازمان بین المللی مهاجرت گفت: قاچاقچیان انسان، 180 مهاجراز اتیوپی و سومالی را مجبورکردند خود را به سواحل دریای یمن پرتاب کنند.

العالم گوناگون

 

سازمان مهاجرت وابسته به سازمان ملل گفت: قاچاقچیان ساعات اولیه روز پنج شنبه ،مهاجران را مجبور کردند تا خود را به دریا پرتاب کنند که به دنبال آن  55 نفر در کام مرگ فرو رفتند.

گفتنی است طی دو روزاین حادثه دو بار در استان شبوه واقع در جنوب یمن تکرارشد، زیرا یک قاچاقچی نیز روز چهارشنبه عمدا 50 مهاجر افریقایی زیربیست سال راغرق کرد.این در حالی است که وی 120 مهاجر را مجبور کرد خود را از قایقش به دریا پرتاب کنند.

 

این سازمان نسبت به جا افتادن این روش در قاچاق انسان ابرازنگرانی کرد زیرا  کشته شدن پناهجویان بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

 

این سازمان افزود:امواج دریا، روز چهارشنبه پس ازاین حادثه جسد 29 نفر را به ساحل آورد و  27 نفر دیگر نیز سالم به ساحل رسیدند.

"لوران دی بویک" رئیس نمایندگی یمن دراین سازمان، در گفت وگویی  در بروکسل گفت :این افراد صدمه دیده، خسته و بی اندازه ناامید بودند.

 

قاچاقچیان از ترس قایق های گارد ساحلی و با تشدید نظارت بر مرزها برای خود داری از برخورد با این گروه های احتمالا مسلح درساحل یمن، پناهجویان را  مجبور می کنند دور از خشکی به دریا بپرند، سپس برای آوردن مهاجران بیشتر بازمی گردند.

 

 

وی افزود: تشدید نظارت مرزی در طول ساحل شاید دارای نتایج معکوسی باشد، زیرا  قاچاق چیان به سادگی کارشان را با کشتن مردم ادامه می دهند.

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها