واکنش عجیب ترامپ به اخراج دیپلماتهای آمریکا از روسیه

واکنش عجیب ترامپ به اخراج دیپلماتهای آمریکا از روسیه
جمعه 20 مرداد 1396 - 13:45

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به دستور اخراج شماری از کارکنان سفارتخانه و کنسولگری‌های آمریکا از روسیه، گفت: قدر دان پوتین هستم که موجب شد به افراد کمتری حقوق پرداخت کنیم.

العالم ـ آمریکا

دونالد ترامپ عصر پنچشنبه (به وقت محلی) در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور اخیر دولت روسیه در خصوص کارکنان سفارتخانه و کنسولگری‌های آمریکا در این کشور، گفت: دلیلی ندارد که بخواهیم این افراد (اخراج شده) را بار دیگر به روسیه برگردانیم. ترامپ ادامه داد: قرار است پول زیادی ذخیره کنیم.

مسکو ماه گذشته میلادی ۷۵۵ تن از کارکنان سفارتخانه و کنسولگری‌های آمریکا در روسیه را اخراج و دستور تعطیلی چند مجتمع دیپلماتیک این کشور را صادر کرده بود. اظهارات امروز ترامپ نخستین واکنش وی به اقدام دولت روسیه با گذشت دو هفته از آن بود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا با طرح اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ۳۵ دیپلمات روس را اخراج کرده بود. کاخ کرملین در آن زمان به امید بهبود روابط با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید، واکنشی به این موضوع نشان نداد.

اما با گذشت بیش از هفت ماه از آغاز به کار دولت جدید آمریکا، روابط مسکو و واشنگتن همچنان تحت فشار کنگره و رسانه‌ها بهبود نیافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها