فراخوان اروپا برای نشست ویژه درباره بحران کره شمالی

فراخوان اروپا برای نشست ویژه درباره بحران کره شمالی
شنبه 21 مرداد 1396 - 14:10

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفرای این اتحادیه را برای شرکت در نشست ویژه‌ای درباره بحران کره شمالی فراخواند.

العالم ـ اروپا

به گزارش روزنامه "هندلزبلات" آلمان، "فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک نشست ویژه برنامه ریزی شده برای همه سفرای اتحادیه اروپا که مسئول مسائل امنیتی هستند را اعلام کرده است.

دوشنبه آینده باید مذاکراتی درباره گام های احتمالی اتحادیه اروپا در این راستا تشکیل شود. در واقع این کمیته قرار بود اواخر این ماه برای اولین بار تشکیل جلسه دهد.

اما با توجه به آزمایش های موشکی کره شمالی و تنش های روزافزون بین رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی این مسئله ضروری به نظر می رسید.

در جریان این مناقشات، کره شمالی آمریکا را تهدید کرده است که موشک های خود را به جزیره گوام آمریکا که یکی از پایگاه های استراتژیک مهم ایالات متحده در آن واقع شده است شلیک می کند.

رئیس جمهور آمریکا نیز آشکارا و به گونه ای که در تاریخ ریاست جمهوری این کشور بی سابقه است کره شمالی را تهدید نظامی کرده و این تهدیدهای خود را در روزهای گذشته چندین بار در برابر خبرنگاران و در پیام های توئیتری تشدید و تقویت کرده است.

مسئله مهم در مناقشات بین کره شمالی و آمریکا برنامه سلاح های اتمی کره شمالی است. این برنامه ها توسط آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت تمام دنیا محسوب می شود.

به گزارش تسنیم بنا به نوشته روزنامه آلمانی هندلزبلات، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم آشکارا به مناقشات بین آمریکا و کره شمالی واکنش نشان داده و تاکید کرده است که هشدارهای تحریک آمیز آمریکا به کره شمالی راهکار نادرستی است.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان نیز چندی پیش درباره وقوع جنگ اتمی در سایه مناقشات بین آمریکا و کره شمالی جنگ لفظی با کره شمالی به آمریکا هشدار داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها