تعداد مصدومان نشت گاز کلر در دزفول به صد نفر رسید

تعداد مصدومان نشت گاز کلر در دزفول به صد نفر رسید
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 01:19

رییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی خوزستان گفت: تعداد افراد مسموم ناشی از نشت گاز کلر در دزفول تا این لحظه به 100 نفر رسیده است.

شهریار میرخشتی شنبه شب با اشاره به افزایش تعداد افراد آسیب دیده ناشی از نشت گاز کلر در دزفول افزود:این حادثه تا لحظه مخابره خبر (اوایل بامداد روز یکشنبه ) فوتی نداشته است.

وی اظهار داشت: این آمار از تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی دزفول که مصدومان این حادثه به آنجا منتقل شده و تحت درمان می باشند اخذ شده است.

تلاش برای مهار آلودگی ناشی از نشت گاز کلر در دزفول که حوالی ساعت 21 شنبه شب در انباری در مجاورت پل سوم این شهر رخ داد با گذشت تا ساعت یک و نیم بامداد امروز یکشنبه همچنان ادامه دارد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان هم با بیان اینکه همچنان خطر مسمومیت شهروندان در محل نشت گاز کلر در دزفول وجود دارد، از مسدودن شدن محدوده نشت گاز توسط نیروی انتظامی خبر داد.

این گزارش حاکیست همچنان بوی گاز کلر در فضای اطراف محل حادثه استشمام می شود.

بر اثر نشت گاز کلر تعدادی از شهروندان دزفولی حین تردد در اطراف میدان رودبند ، پل سوم و میدان مادر دچار مشکل تنفسی شده و با اورژانس 115 تماس گرفتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر دزفول شنبه شب در محل حادثه گفت:با گذشت حدود 3 ساعت از حادثه نشت گاز کلر تلاش ماموران آتش نشانی برای مهار آلودگی همچنان ادامه دارد.

عظیم رضای مرساق افزود: علاوه بر ماموران آتش نشانی که از ابتدای وقوع حادثه در محل حاضر شدند ، نیروهای امداد هلال احمر ، اورژانس 115 ، بهداشت ، بسیج ، نیروی انتظامی ، شهرداری و نیز آمبولانس های ارتش در محل حادثه مستقر می باشند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه همچنان بومی گاز کلر در فضای اطراف محل حادثه استشمام می شود ماموران آتش نشانی تلاش می کنند تا آلودگی را مهار کنند.

مرساق گفت:در پی حادثه نشت گاز کلر پایگاه امداد ساحلی هلال احمر مستقر در پارک ساحلی علی کله به کمک افراد مسموم شتافته و در تخلیه پارک به ماموران کمک کردند.

**مسدود کردن مسیرهای ورودی به محل حادثه نشت گاز

نیروی انتظامی به منظور سرعت عمل ماموران امدادی و آتش نشانی مسیرهای ورودی به محل حادثه نشت گاز در مجاورت پل سوم دزفول را مسدود کردند.

سرهنگ علی الهامی فرمانده انتظامی دزفول که در محل حادثه حضور داشت به منظور تسریع در انجام عملیات مهار آلودگی از شهروندان خواست از تردد در خیابان های اطراف محل حادثه خودداری کنند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست فرمانده انتظامی دزفول که خود دچار مشکل تنفسی ناشی از نشت گاز کلر شده با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد./منبع : ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها