آغاز مرحله تازه ای از خروج گروههای مسلح از عرسال+ویدئو

يکشنبه 22 مرداد 1396 - 02:12

یک کاروان اتوبوس برای انتقال گروهی از افراد مسلح و خانواده های آنان به منطقه عرسال در لبنان رسید.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم این اتوبوس ها قرار است اعضای گروه تروریستی سرایا اهل الشام و خانواده های آنان و تعدادی از آوارگان را به مقصد منطقه الرحیبه در قلمون شرقی واقع در ریف دمشق منتقل کنند. 

منابع لبنانی روز جمعه از فراهم شدن مقدمات خروج 350 عنصر مسلح از گروه تروریستی "سرایا اهل الشام" و خانواده های آنها از اردوگاه های عرسال در لبنان به مقصد منطقه الرحیبه در قلمون شرقی واقع در ریف دمشق خبر داده بودند.

ستاد هماهنگی گروه های مسلح به نقل از "عمر الشیخ"، سخنگوی رسمی "سرایا اهل الشام – ارتش آزاد" اعلام کرد: "موعدی برای آغاز اجرای توافق مربوط به خروج 350 عنصر مسلح وابسته به سرایا اهل الشام و ده ها تن از خانواده های آنها از اردوگاه عرسال تعیین شده است و کاروان آنها امروزارتفاعات عرسال را به مقصد الرحیبه در قلمون شرقی ترک خواهند کرد".

گفتنی است حزب الله لبنان طی عملیات یک هفته ای و جنگ با گروه های تروریستی "سرایا اهل الشام" و "هیئت تحریر الشام" (جبهه النصره سابق) ارتفاعات مرزی بین سوریه و لبنان را آزاد کرد.

پس از پایان عملیات به موجب توافق بین طرف های درگیر قرار شد در ازای آزادی 5 اسیر حزب الله، گروه های تروریستی تا اواخر ژوییه عناصر خود را که به 8000 نفر می رسد، از این منطقه به مقصد ادلب در شمال سوریه خارج کنند.

همچنین به موجب توافقی با گروه تروریستی "سرایا اهل الشام"، قرار شد عناصر این گروه و آوارگانی که مایلند با آنها باشند ارتفاعات عرسال را به مقصد الرحیبه در قلمون شرقی ترک کنند.

پربیننده ترین خبرها