حادثه دزفول تلفات جانی نداشت/ تعداد مصدومان دویست نفر

حادثه دزفول تلفات جانی نداشت/ تعداد مصدومان دویست نفر
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 04:01

تعداد مصدومان حادثه نشت گاز کلر در شهر دزفول در استان خوزستان به حدود 200 نفر رسید، اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت به خبرنگار صدا و سیما گفت: در پی این حادثه حدود 200 نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

دکتر یوسف پریدار افزود : بیشتر این افراد پس از درمان سرپایی از مراکز درمانی ترخیص شده اند .

وی اظهارداشت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است و تمامی مراکز درمانی ، بیمارستان ها و اورژانس آماده ی خدمت رسانی به شهروندان هستند.

بر اثر نشت گاز کلر که حدود ساعت بیست و یک شنبه شب روی داد تعدادی از شهروندان دزفولی حین تردد در اطراف میدان رودبند ، پل سوم و میدان مادر دچار مشکل تنفسی شده و با اورژانس 115 تماس گرفتند.

با تلاش واحدهای ذیربط نشست گاز کلر پس از ساعاتی متوقف شد. 

حبیب آصفی، فرماندار ویژه دزفول هم بامداد یکشنبه گفت: با توجه به نتایج بررسی‌ها، گاز کلر از انبار شرکت آبیاری قدیم دزفول که در محدوده پل سوم و میدان مادر قرار دارد، نشت کرده است.

فرماندار دزفول همچنین اعلام کرد که: آلودگی ناشی از نشت گاز کلر مهار شد.

حبیب الله آصفی افزود: با مهار آلودگی ، آلودگی ناشی از نشت گاز کلر به طور کامل برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه  طبق بررسی انجام شده گاز کلر از سه سیلندر موجود در انباری در اطراف کاشفیه دزفول نشت کرده است اظهارداشت : یک سیلندر به طور کامل تخلیه و تا فردا دو سیلندر دیگر نیز خارج می شود.

آصفی در گفت و گو با خبرنگار مهر هم اظهار کرد: پس از پنج ساعت تلاش و کوشش توانستیم محل نشت گاز کلر  کپسولهای واقع در کاشفیه دزفول را کنترل و مهار کنیم.

وی گفت: بررسی اولیه نشان می دهد که عوامل انسانی در این حادثه دخیل بوده است.

آصفی تصریح کرد: تعدادی افراد معتاد و بعضا ولگرد در منطقه محل نشت گاز تردد می کردند که پیش بینی اولیه ما بر این است که یکی از افراد فوق الذکر محل کپسول های گاز کلر را دستکاری کرده باشد.

رئیس اورژانس دزفول نیزگفت: در پی وقوع این حادثه در حدود 150 نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

محموی نژاد افزود : خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی نداشته ایم و  بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی پس از درمان سرپایی ترخیص شده اند.

در پی حادثه نشت گاز کلر، محدوده از پل سوم تا میدان مادر به طور کامل تخلیه شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها