کارشکنی ائتلاف عربی در فعالیت بانک عدن

کارشکنی ائتلاف عربی در فعالیت بانک عدن
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 04:36

بانک مرکزی در شهر عدن وابسته به دولت مستعفی عبدربه منصور هادی، ائتلاف سعودی را به ممانعت از رسیدن نقدینگی و درآمدها به مرکز اصلی این بانک متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم بانک عدن با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که به دلیل موانعی که ائتلاف از آوریل 2017 در فرودگاه عدن برای ورود وجوه نقد مورد نیاز ایجاد کرده است مشکلات متعددی برای نقل و انتقال و فعالیت های بانکی پیش روی هیات مدیره بانک قرار گرفته است.

بانک عدن خواستار تجدید نظر مقام های ائتلاف در این زمینه و فراهم کردن امکان وصول و ترخیص محموله های مورد نیاز بانک شد.

یاداور می شود دشمنان یمن به سرکردگی عربستان سعودی طی حدود دو سال نیم گذشته به اقدام نظامی و حملات گسترده علیه مردم یمن بسنده نکردند، بلکه اقتصاد این کشور و بندرها، کارخانه ها و فرودگاه ها را هدف قرار دادند. این کشورها به مزدوران خود اجازه دادند تا بانک‌ها، منابع محلی و ارز داخلی این کشور را به یغما ببرند. طبیعتا حمله نظامی، ویران سازی زیرساخت‌ها، کشتار شهروندان یمنی، محاصره اقتصادی و اعزام مزدوران خارجی از سراسر جهان به یمن سبب رسیدن دشمنان به هدفشان در یمن نشد.

مردم یمن در برابر دشمنان تسلیم نشدند و هنوز هم پایدار هستند. نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی آن در همه جبهه‌های دستاوردهای نظامی بسیاری داشتند. صبر و تحمل بالای مردم خشم دشمنان را برانگیخته است و آنان با سپری شدن ماهها  حمله به یمن اکنون احساس شکست می‌کنند.

دشمنان طی این مدت به هیچ یک از هدف‌های آشکار و پنهان خود نرسیدند و اواسط سال گذشته به مرحله دیگری وارد شدند تا براساس آن شکست های گذشته را جبران سازند.

تصمیم انتقال بانک مرکزی به عدن به منزله آخرین میخ بر تابوت دشمنان، عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن و مزدوران او بود که در آن زمان گرفته شد. این تصمیم نشان دهنده شکست سخت و ناامیدی بالایی بود که دشمنان به آن دچار شدند.  این آخرین تصمیم بود که دشمنان و مزدوران به وسیله آن تلاش کردند به مردم یمن فشار وارد کنند تا از این راهبرد به آنچه که از راه حمله و مذاکره به آن دست نیافته اند، دست یابند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها