لاریجانی در نطق پیش از دستور:

حججی‌های غیرتمند بقایای تروریست‌ها را تحویل آمریکا و صهیونیست‌ها می‌دهند

حججی‌های غیرتمند بقایای تروریست‌ها را تحویل آمریکا و صهیونیست‌ها می‌دهند
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 09:13

رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهید حججی گفت: نوع جنایت تروریست‌ها نشان می‌دهد چقدر از فرهنگ اسلامی فاصله دارند و هدفی جز تفرقه و بدنامی مسلمانان ندارند.

العالم- ایران 

علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور گفت: در هفته گذشته دو حادثه تکان‌دهنده رخ داد که قلوب ملت اسلامی را جریحه‌دار کرد؛ حادثه شهادت استوانه پایداری شهید حججی که در میدان مجاهدت درس فداکاری در راه هدف را با صلابت و استواری به جهان امروز ارائه کرد. به راستی شاگرد راستین مکتب حسینی بود و هنگامه‌ای عاشورایی را نشان داد و عیان نمود که مصاف امروز با تروریست‌ها بار دیگر مصاف حسینیان و یزیدیان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حادثه تأسف‌بار دیگر جنایت بزرگ تروریستی در افغانستان بود که صدها نفر از مسلمانان زن و مرد و پیر و جوان و کودک را به خاک و خون کشید. همان تروریست‌های یزیدی که در سوریه با شنیع‌ترین روش‌ها حججی عزیز را به شهادت رساندند در افغانستان نیز جنایت هولناکی را رقم زدند. این‌ها نمونه‌هایی از دستاوردهای تکفیری است، آیا امروز روشن نیست ریشه این ماجراجویی‌ها توسط چه کسانی و چه کشورهایی سامان یافته است؛ آیا اعراب دست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را در این ظلم و جنایت علیه امت اسلامی نمی‌بینند.

لاریجانی افزود: بعد از جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و مخصوصا جنگ 33 روزه علیه مقاومت و حزب‌الله لبنان که به تعبیر خودشان کمر اسرائیل شکست روش خود را دگرگون کردند و به جای مصاف رودرو با نیرنگ و اختلاف‌افکنی در امت اسلامی درگیری‌های گروه‌های تروریستی را دامن زدند و برخی کشورهای مسئله‌ساز در منطقه هم دلالی آنها را کردند و معرکه آتش افروزی داخلی امت را به وجود آوردند.

وی تصریح کرد: نوع جنایت تروریست‌ها نشان می‌دهد چقدر از فرهنگ اسلامی فاصله دارند و هدفی جز تفرقه و بدنامی مسلمانان ندارند؛ اما از لا به لای این جنایت، عمق اضطراب آنان نیز نشان داده می‌شود که پس از ضربه‌های متوالی و عمیق در موصل و سوریه به خط آخر رسیدند که دست به چنین جنایتی و حرکت‌های وحشیانه‌ای زدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همان طور که در جنگ 33 روزه حزب الله قهرمان کمر رژیم صهیونیستی را شکست، حججی‌های غیرتمند و قهرمان نیز آخرین بقایای تروریست‌ها را تحویل آمریکا و صهیونیست‌ها و دست‌نشانده‌های منطقه‌ای آنان می‌دهند، یاد آن رادمرد مجاهد را گرامی می‌داریم و بر ارواح مطهر ایشان و شهدای افغانستان درود می فرستیم و به خانواده معزز آنان همدردی می‌کنیم و به پارلمان و ملت افغانستان تسلیت عرض می‌کنیم. همچنین مجمع نمایندگان اصفهان شهادت شهید حججی فداکار را تسلیت گفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها