به منظور بررسی مسائل اربعین صورت گرفت

دیدار رحمانی فضلی با همتای عراقی

دیدار رحمانی فضلی با همتای عراقی
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 10:09

صبح امروز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با قاسم الأعرجی وزیر کشور عراق در وزارت کشور به منظور بررسی مسائل اربعین دیدار کردند.

العالم- ایران 

 صبح امروز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با قاسم الأعرجی وزیر کشور عراق در در وزارت کشور به منظور بررسی مسائل اربعین دیدار کردند.

رحمانى فضلى در این دیدار بیان داشت: روابط تهران و بغداد ⁧استراتژیک ⁩ است. پیروزی ملت و دولت عراق درمبارزه باتروریست‌ها و ⁧ داعش ⁩ راتبریک می‌گویم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ریزگرد ها گفت: ریزگردها  موضوع مهمى براى مردم ما به خصوص مردم استان‌هاى مرزى وخوزستان است، روئساى جمهور دوکشوربرضرورت همکاری‌ها در این خصوص تاکید داشتند

وزیر کشور خاطر نشان کرد: مامی‌توانیم همکارهاى جدی در رفع مشکل ریزگردها داشته وآن‌هارا دردولت‌هاپیگیری کنیم. اگراین مسئله حل نشود می‌تواند تبدیل به مشکل جدى براى همه ماشود

رحمانی فضلی تاکید کرد: می‌توانیم تفاهمنامه امنیتی به امضا برسانیم تا همکاری‌ها درزمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته و یا همکاری های پلیس دو کشور در چهارچوب این تفاهمنامه پیگیری شود

وی بیان داشت: با توجه به تجربیات همکاری که دو کشور در برگزاری مراسم اربعین داشتند ان‌شالله بتوانیم در سال جاری این مراسم را بیش از گذشته در شأن زوار و ملت ایران و عراق برگزار کنیم.

وزیر کشور اظهار داشت: امیدوار بودیم برای مراسم اربعین برای زورا لغو روادید داشته باشیم البته کارهایی در جهت تسهیل صدور آن صورت گرفت اما اخیرا برای صدور روادید تجار و فعالان اقتصادی مشکلاتی پیش آمده که امیدواریم برای رفع ان پیگیری های لازم را انجام دهید.

همچنین در این دیدار ‏قاسم الأعرجی وزیر کشور ⁧عراق خاطر نشان کرد: ایران روابط وسیعى با ملت، قومیت ها و تشکل هاى عراق دارد. ‏مواضع ایران در قبال ⁧تروریست‌ها ⁩ را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: موضع گیرى رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران درقبال عراق و حضور ⁧مستشاران نظامى⁩ به صورت ⁧داوطلبانه ⁩ نشان از روابط برادرانه دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها