آمریکا در موصل پایگاه‌های جدید می‌سازد

آمریکا در موصل پایگاه‌های جدید می‌سازد
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 20:22

آمریکا در حال احداث پایگاه‌های نظامی جدید در موصل عراق است.

العالم - عراق

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، در شماره اینترنتی امروز (یکشنبه) مدعی شد: «یک منبع آگاه، شنبه از آغاز احداث بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در غرب موصل برای نظارت بر مرزهای عراق با سوریه و "قطع دست" سپاه پاسداران ایران و شبه نظامیان شیعه طرفدار تهران خبر داد. این شبه نظامیان شیعه از چند ماه پیش وارد منطقه شده اند تا طرح ایران را برای احداث جاده ای از تهران تا دمشق با عبور از موصل و مناطق صحرایی اجرا کنند».

شیخ مزاحم الحویت سخنگوی عشایر عربی در استان نینوا به الشرق الاوسط گفت: نیروهای آمریکایی از چند هفته پیش کار احداث بزرگترین پایگاه نظامی را در استان نینوا در نزدیک روستای کهریز در ناحیه زمار در غرب رود دجله آغاز کرده اند. پس از آن نیز چهار پایگاه نظامی دیگر در مناطق مختلف نینوا احداث خواهد شد.

الحویت افزود: «مأموریت نیروهای آمریکا که در غرب موصل استقرار خواهد یافت نظارت بر مرزهای عراق با سوریه در منطقه غرب سنجار تا القائم و قطع دست سپاه پاسداران انقلاب ایران و شبه نظامیان طرفدار آنها است...»

نماینده عشایر عربی نینوا مدعی شد: عربهای سنی بیش از همه از عقب نشینی نیروهای آمریکائی از عراق زیان دیده اند. ما عشایر عربی در گذشته چندین بار خواستار احداث پایگاههای ارتش آمریکا در مناطق مان و حفاظت از آن در برابر نیروهای حشد الشعبی و سپاه پاسداران ایران و نیروی قدس و افراد مسلح حزب کاگران کردستان شده ایم. به همین علت ما از این کار اقدام استقبال می کنیم...

الشرق الاوسط افزود: هاشم البریفکانی عضو کمیته امنیت و دفاع درشورای استان نینوا نیز احداث پایگاههای نظامی آمریکا در این منطقه را تائید کرده است. وی به الشرق الاوسط گفته است که استان نینوا به ویژه پس از رویدادهای سیاسی و نظامی اخیر عراق و سوریه، بسیار مورد توجه قدرتهای جهان و منطقه است. آمریکا موصل را به علت وسعت و اهمیتی که دارد مورد توجه بسیار قرار داده است و به همین علت چندین پایگاه در این استان دارد و درحال احداث پایگاه تازه ای در منطقه نزدیک به فرودگاه تلعفر است.

البریفکانی افزود: هدف از احداث پایگاه نظامی جدید آمریکا در این منطقه کنترل بر مرزهای عراق با سوریه با همکاری و هماهنگی دولت عراق است. پایگاههای نظامی آمریکا در موصل برای هماهنگی اطلاعاتی میان نیروهای آمریکائی و عراقی و آزاد سازی تلعفر و المحلبیه و دشت غربی موصل است.

این روزنامه افزود: «مرزهای عراق با سوریه از چندماه پیش شاهد حضور پرحجم نیروهای ایرانی است. آنها با کمک شبه نظامیان شیعه در این منطقه میان عراق و سوریه تردد می کردند. در گذشته فاش ساخته ایم که قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس ایران چندین بار از این منطقه دیدن کرده است و بر عملیات انتقال تسلیحات و شبه نظامیان و سربازان ایرانی به خاک سوریه نظارت داشته است. یک کاروان نیروهای شبه نظامی شیعه هفتم اوت در خط مرزی عراق و سوریه از ناحیه ناشناسی به شدت بمباران شده اند و شماری از آنها در این عملیات کشته یا زخمی شده اند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها