کره شمالی:سئول به روابط بردگی خود با آمریکا پایان دهد

کره شمالی:سئول به روابط بردگی خود با آمریکا پایان دهد
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 08:08

کره شمالی روز دوشنبه در واکنشی شدید، توافق رییسان جمهوری کره جنوبی و آمریکا را برای افزایش فشارهای بیشتر بر پیونگ یانگ محکوم کرد و از همسایه جنوبی اش خواست به روابط بردگی خود با آمریکا پایان دهد.

العالم ـ آسیا

«مون جائه این» رییس جمهور کره جنوبی و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی هفته قبل در یک گفت و گوی تلفنی در این باره به توافقاتی دست یافته و اعلام کردند که همکاریهای خود علیه کره شمالی را بیشتر خواهند کرد.
کره شمالی بخصوص سیاست های دولت جدید کره جنوبی برای فشار بیشتر اقتصادی و نظامی بر پیونگ یانگ را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد: «مون» با شعار بهبود روابط و از سرگیری گفت و گو با کره شمالی روی کار آمد اما بیشترین تحریم ها و فشارها را از آن زمان علیه پیونگ یانگ بکار گرفته است.
روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی گفته اند که به دلیل پرتاب های موشک قاره پیمای کره شمالی فشار اقتصادی علیه این کشور به همراه تحریم ها بیشتر خواهد شد.
روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کار کره شمالی امروز اعلام کرد که رهبران کره جنوبی به دستورهای ترامپ و خواست های او تن می دهند در شرایطی که رییس جمهور آمریکا اصلا برایش مهم نیست که جنگی شروع شود و هزاران نفر جانشان را از دست بدهند.
این نشریه از رهبران کره جنوبی خواسته است به روابط بردگی و زیرمجموعه بودن آمریکا پایان دهند و بدانند که از بین بردن جاه طلبی های نظامی آمریکا یگانه راه مقابله با این کشور است.
کره شمالی افزوده است که پایان سیاست های خصمانه و مقابله با این جاه طلبی ها تنها راه فرار از جنگ و رویارویی نظامی است.
پیونگ یانگ همچنین در واکنشی دیگر رزمایش مشترک برنامه ریزی شده کره جنوبی و آمریکا را برای ماه جاری میلادی محکوم کرد.
کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری این کشور منتشر کرده، آورده است که دونالد ترامپ با سیاست های خصمانه و نظامی خود مردم کره جنوبی را مضطرب و عصبانی کرده است.
این بیانیه می افزاید: تمرینات نظامی دو کشور خطرهای امنیتی بیشتری را متوجه مردم دو کره خواهد کرد و پیونگ یانگ این اقدام را محکوم می کند.
همزمان با کش و قوس های زیاد در روابط طرفین، وزارت وحدت کره جنوبی نیز بیانیه ای منتشر کرده و بار دیگر خواستار آن شده است که کره شمالی به میز مذاکرات بازگردد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها