"کریستیانو رونالدو" در آستانۀ مجازاتی بی سابقه +ویدئو

دوشنبه 23 مرداد 1396 - 11:49

کریستیانو رونالدو، ستارۀ بی چون و چرای بازی یک شنبه شبِ رئال مادرید و بارسلونا، به سبب خطایی که ضد داور مرتکب شد، باید در انتظار مجازاتی بی سابقه باشد.  

العالمگوناگون

 

به نوشتۀ وبگاه "گل"، رونالدو، به سبب هل دادن داور، احتمالاً به 12 بازی محرومیت از همراهی تیم رئال مادرید مجازات شود.

 

رونالدو در بازی شب گذشته که در چارچوب مرحلۀ رفتِ سوپرجام اسپانیا برگزار می شد، پس از به ثمر رساندنِ گل برتری تیم رئال مادرید در دقیقه 81، پیراهن خود را در آورد و "ریکاردو دی بورگاس" در واکنش به این حرکت، به او کارت زرد نشان داد.

 

یک دقیقه بعد از این اتفاق، رونالدو در محوطۀ جریمه، پس از برخورد به دفاع نقش زمین شد، اما داور معتقد بود که رونالدو با زمین زدن خود قصدِ فریب داور برای به دست آوردن پنالتی دارد، به همین جهت، نه تنها از اعلام پنالتی خودداری کرد، بلکه کارت زرد دوم را به رونالدو نشان داد و در پی آن با نشان دادن کارت دوم، حکم اخراج او را صادر کرد.

 

رونالدو که ناباورانه تماشاگرِ تبدیل شدنش از ستارۀ بازی به یک اخراجی بود، دستش را کمی بلند کرد و داور را هل داد و داور نیز، در پایان بازی، این موضوع را به فدراسیون فوتبال اسپانیا گزارش کرد.

 

بر اساس حکم شمارۀ 96 از احکام انضباطی فدراسیون اسپانیا، "خشونت ساده ضد داور" می تواند محرومیت بازیکن از 12 بازی با تیمش را به دنبال داشته باشد که "هل دادن و گرفتنِ داور" از مصداق های خشونت ساده به شمار می روند.

 

به این ترتیب، سرنوشت 12 بازیِ آیندۀ رونالدو برای رئال مادرید، به حکم فدراسیون اسپانیا وابسته خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها