توقف امدادرسانی به پناهجویان در مدیترانه

توقف امدادرسانی به پناهجویان در مدیترانه
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 12:21

با تصمیم نیروی دریایی لیبی، عملیات امدادرسانی به پناهجویان توسط سازمان های غیر دولتی و سازمان پزشکان بدون مرز در آبهای منطقه ای لیبی متوقف شد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه پس از آنکه نیروی دریایی لیبی همه کشتی های خارجی و به خصوص سازمان های غیر دولتی را در آب های منطقه ای خود از کمک به پناهجویان منع کرد، "سازمان پزشکان بدون مرز" و "سی آی" آلمان عملیات امدادرسانی در دریای مدیترانه را به دلیل بروز مشکلات امنیتی ناشی از این ممنوعیت، متوقف کردند.

دولت ایتالیا با استقبال از تصمیم طرابلس در این خصوص آن را گامی در جهت بازگرداندن تعادل در دریای مدیترانه و کاهش هجوم پناهجویان به اروپا دانست.

سازمان غیر دولتی آلمانی "سی آی" نیز روز یک شنبه از توقف عملیات امدادرسانی به پناهجویان در دریای مدیترانه خبر داده و خاطرنشان کرد که اعمال منع کمک به پناهجویان از سوی نیروی دریایی لیبی، باعث بروز مسائل امنیتی می شود.  

سازمان پزشکان بدون مرز نیز پیش از این در روز شنبه اعلام کرده بود که فعالیت بزرگترین کشتی خود به نام "پرودانس" را که مأمور کمک به پناهجویان در دریای مدیترانه بود، به همین دلیل متوقف کرده است.

"لوریس ده فیلیپو"، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در ایتالیا با محکوم کردن این اقدام آن را خدشه به زندگی و کرامت انسان ها دانست.

سازمان آلمانی "سی آی" نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به ناچار به دلیل تهدیدهای علنی دولت لیبی علیه سازمان های غیر دولتی، فعالیت های خود را در زمینه امدادرسانی به پناهجویان متوقف می کند. "مایکل بوشهیور"، موسس این سازمان تصریح کرد: "ما در چنین شرایطی نمی توانیم به عملیات امدادرسانی ادامه دهیم".

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها