روسیه: وقت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است

روسیه: وقت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 13:42

فرستاده ویژۀ «ولادیمیر پوتین» به افغانستان اعلام کرد: عملیات نظامی آمریکا در افغانستان شکست خورده است و واشنگتن باید نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

العالم -

«ضمیر کابلوف»، فرستادۀ ویژۀ رئیس جمهور روسیه به افغانستان با بیان این که مسکو هرگز از واشنگتن نخواسته است فرآیند خروج نیروهای خود از این کشور را شتاب ببخشد، خاطر نشان کرد: با این حال عملیات ارتش آمریکا در افغانستان، هیچ نتیجه ای نداشته است.

به نوشتۀ وبگاه شبکه "روسیا الیوم" کابلوف، دربارۀ تبدیل شدن افغانستان به پایگاهی برای تروریسم بین المللی هشدار داد و گفت: روسیه، مخالف جایگزینی عناصر مزدور به جای یگان های آمریکایی حاضر در افغانستان است.

 

وی افزود: آمریکا در ناامیدی به سر می برد و ایدۀ جایگزین کردن مزدوران به جای نظامیان حرفه ای نیز احمقانه است و هیچ فایده ای نخواهد داشت.

منابع رسانه ای آمریکایی اعلام کرده بودند که واشنگتن قصد دارد پنج هزار و ۵۰۰ مزدور به همراه ۹۰ هواپیمای جنگی به افغانستان اعزام کند و اجرای این طرح، نیازمند اختصاص بودجه ای ۱۰ میلیارد دلاری است.

در حال حاضر حدود ۱۳ هزار نظامی وابسته به نیروهای بین المللی در افغانستان حضور دارند که هشت هزار و ۴۰۰ تن از آنان، نظامیان آمریکایی هستند. 

پربیننده ترین خبرها