واکنش نماینده پارلمان عراق به سفر هیات‌های حزبی کُرد به بغداد

واکنش نماینده پارلمان عراق به سفر هیات‌های حزبی کُرد به بغداد
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 17:27

رییس فراکسیون جنبش "تغییر" پارلمان عراق تاکید کرد که هیات حزبی که به بغداد سفر کرده نماینده اراده و خواست مردم کردستان نیست.

العالمعراق

"سروه عبدالواحد" رییس فراکسیون جنبش تغییر کُرد در پارلمان عراق با تاکید بر این که هیاتی حزبی که به بغداد سفر کرده نماینده اراده و گرایش‌های ملت کردستان نیست، خاطرنشان کرد که هرگونه تصمیم احتمالی از سوی این حزب الزام آور نخواهد بود.

خبرنگار العالم در عراق گفت: این نماینده کُرد در بیانیه ای اعلام کرده است که منطقه کردستان مرحله سیاسی و اقتصادی دشواری را پشت سر می گذارد و این مرحله ایجاب می کند که چارچوبی مناسب برای گفت وگو با هدف حل وفصل مسائل بغرنج میان کردستان و بغداد ترسیم شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این گفت وگو از طریق نهادهای ملی که جنبش تغییر از سال ها پیش خواهان تاسیس آنها بوده، صورت بگیرد.

عبدالواحد گفت: هیات های حزبی که برای گفت وگو با دولت فدرالی به بغداد سفر می کنند، نماینده گرایش و اراده ملت کردستان نیستند و نمی‌توانند به آرمان های کردها برای حل مشکلات موجود جامه عمل بپوشانند.

وی گفت: هیات حزبی که اینک به بغداد سفر کرده است نه تنها نماینده سیاسی کردستان نیست بلکه حق ندارد به نام کُردها سخن بگوید زیرا از طریق چارچوب های قانونی به بغداد سفر نکرده و نماینده هیچ طرف قانونی یا نهاد ملی نیست.

رییس فراکسیون جنبش "تغییر" پارلمان عراق افزود: تنها طرفی که می‌تواند نماینده ملت کُردستان باشد، پارلمان و حکومت این منطقه است که بیش از دو سال است با تصمیم مسعود بارزانی فلج و ناکارآمد شده اند.

وی دپایان گفت: ضروری است که مرحله جدید گفت وگوها میان بغداد و اربیل درباره مسائل موجود از طریق دستگاه های قانونی آغاز شود.

213

پربیننده ترین خبرها