هشدار سازمان جهاني بهداشت درباره تداوم ابتلا به وبا در يمن

هشدار سازمان جهاني بهداشت درباره تداوم ابتلا به وبا در يمن
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 16:44

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد بیش از 503 هزار و 484 نفر در یمن به بیماری وبا مبتلا شده اند و حدود یک هزار و 975 نفر نیز از ابتدای ماه آوریل تاکنون جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

العالم-یمن

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، سازمان جهانی بهداشت با اشاره به کاهش سرعت گسترش بیماری وبا در یمن از ابتدای ماه ژوئیه تا کنون، هشدار داد همچنان روزانه حدود پنج هزار نفر به این بیماری مبتلا می شوند. 
از بین رفتن زیرساخت ها در یمن پس از گذشت بیش از دو سال جنگ ناشی از تجاوزات عربستان سعودی به آن کشور سبب شده است که در یمن شاهد گسترده ترین شیوع بیماری وبا باشیم.  
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این بیماری به دلیل شرایط وخیم بهداشتی و درمانی و عدم دسترسی میلیون ها یمنی به آب سالم به سرعت انتشار پیدا کرده است. 
تدروس آدهانوم (Tedros Adhanom) مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد کارکنان بخش درمان یمن در شرایطی ناممکن فعالیت می کنند.
وی افزود هزاران نفر بیمار هستند اما برای  آنها بیمارستان، دارو و آب سالم به قدر کافی وجود ندارد. 
آدهانوم همچنین به خاطر آنکه بسیاری از پزشکان و پرستاران حدود یک ماه است که دستمزدی  دریافت نکرده اند،ابراز تاسف کرد و گفت آنها باید حقوقشان را دریافت کنند تا بتوانند به نجات جان انسان ها بپردازند. 
بیش از 15 میلیون نفر در یمن به حداقل های امکان درمانی دسترسی ندارند.
تدروس آدهانوم در ادامه از طرفهای درگیر در یمن خواست فوراً به دنبال راهکاری سیاسی باشند.
جنگ یمن از ماه مارس 2015 تا کنون بیش از هشت هزار و 300 کشته بر جا گذاشته است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها