رئیس ستاد مشترک آمریکا: گزینه نظامی علیه کره شمالی مطرح است، اگر ...

رئیس ستاد مشترک آمریکا: گزینه نظامی علیه کره شمالی مطرح است، اگر ...
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 19:04

ژنرال رابرت دانفورد رئیس ستاد مشترک آمریکا امروز دوشنبه در دیدار با مون جای این رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد آمریکا خودش را برای اقدامات نظامی علیه کره شمالی - در صورت بی نتیجه بودن تحریم های اقتصادی و دیپلماتیک - آماده می کند.

العالم - آسیا

پارک سو هیون سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در نشستی خبری گفت: دانفورد این مطلب را در دیداری 50 دقیقه ای با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی بیان کرد.

این دیدار برای بحث درباره مسائل اخیر از قبیل تحریکات کره شمالی برگزار شد.

رئیس ستاد مشترک آمریکا در سئول همچنین با شماری از مقامات نظامی کره جنوبی از جمله وزیر دفاع این کشور دیدار کرد و قرار است به چین و ژاپن نیز سفر کند.

دانفورد قبل از عزیمت به کره جنوبی، اعلام کرده بود به عنوان یک مقام نظامی آمریکا، کمک به تلاش های دیپلماتیک و اقتصادی دولت آمریکا با هدف خالی شدن شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای در صدر اولویت ها، قرار دارد و در صورت به نتیجه نرسیدن این تلاش ها، باید برای استفاده از گزینه نظامی آماده شد.

تنش ها در ماه های اخیر به سبب نگرانی درباره نزدیک شدن کره شمالی به هدف خود برای هدف قرار دادن خاک آمریکا در محدوده موشک های شلیک شده خود که حامل کلاهک هسته ای است ، افزایش یافته است.

هفته قبل، آمریکا و کره شمالی یکدیگر را به اقدام نظامی تهدید کردند. پیونگ یانگ اعلام کرده است جزیره گوام آمریکا را در غرب اقیانوس آرام هدف قرار می دهد.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها