وال استریت ژورنال:

آمریکا مذاکره همراه با گزینه نظامی را درباره کره شمالی مدنظر دارد

آمریکا مذاکره همراه با گزینه نظامی را درباره کره شمالی مدنظر دارد
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 20:38

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که اهداف آمریکا در قبال کره شمالی به گونه ایست که مذاکره همراه با گزینه نظامی را درباره پیونگ یانگ مدنظر دارد.

العالم-آمریکا

این روزنامه آمریکائی گزارش کرد واشنگتن آماده مذاکره با پیونگ یانگ است، نه علاقه مند به تغییر حکومت؛ اما برای حل موضوع کره شمالی در صورت لزوم از گزینه نظامی هم استفاده خواهد کرد.

بر این اساس، یکی از اهداف آمریکا از اتخاذ این سیاست، خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ است تا از این طریق برای همیشه از مخاطرات هسته ای این کشور خلاصی یابد؛ لذا برای واشنگتن تغییر حکومت و یا اتحاد دو کُره با یکدیگر مطرح نیست.

در ادامه این گزارش آمده است که امریکا اعلام کرده که آماده مذاکره با کره شمالی است اما در عین حال این انتظار را هم دارد که کره شمالی به سرعت اقدام های تحریک امیز خود را مخصوصا در زمینه آزمایشهای موشکی خاتمه دهد.

این در حالیست که در واکنش به تداوم اقدامات تحریک آمیز آمریکا به ویژه تهدیدات صریح کره شمالی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا؛ روزنامه های کره شمالی پیشتر اعلام کرده بودند که نظامیان این کشور در حال بررسی برای حمله به مراکز نظامی امریکا در جزیره گوام واقع در غرب اقیانوس آرام هستند.

پربیننده ترین خبرها