ویدئو: اژدر روسی "اشکوال" قوانین علم فیزیک را نقض می کند

سه شنبه 24 مرداد 1396 - 00:04

شرکت "موشک های تاکتکیکی"، "بوریس ابنوسوف"، روسیه درصدد است در فاصله سالهای 2018 تا 2025 اژدر اشکوال را نوسازی کند.

العالم اروپا

اژدر "اشکوال" (طوفان) می تواند با بهره گیری از موتور جت، با سرعتی بیش از 300 کیلومتر در ساعت حرکت کند. این موشک در سال 1977 توسط نیروی دریایی روسیه مورد بهره برداری قرار گرفت و یک کلاهک هسته ای با توان 150 کیلو وات داشت و پس از آن، سر جنگی معمولی روی آن قرار گرفت و در حال حاضر در اختیار نیروی دریایی روسیه است و آینده درخشانی در پیش رو دارد.

این موشک زیرسطحی که در دهه هفتاد میلادی قرن گذشته تولید شد، حدود یک دهه از تسلیحات هم نوع خود پیشرفته تر بود. از جمله ویژگی های آن، حرکت به سوی هدف با سرعت 100 متر بر ساعت است.

نقص قوانین علم فیزیک:

این اژدر، در همه شرایط آب و هوایی کار می کند و طوفان و امواج بلند دریا، هیچ تأثیری بر عملکرد آن ندارند. از سوی دیگر، احتمال کشف آن بسیار اندک است و امکان تخریب آن کمتر است و از موشک های ضد کشتی بسیار خطرناکتر است.

براساس قوانین فیزیک، اکثر کشتی ها و سلاح های دریایی، می توانند تا سرعت 50 گره دریایی حرکت کنند. اما موتور اژدر، امکان حرکت با سرعت بسیار بیشتری را برای آن فراهم می کند و با تبدیل آب به بخار، از به وجود آمدن مانع بر سر حرکت آن، جلوگیری می کند.

اژدر اشکوال از 40 سال پیش تاکنون در جهان فاقد نمونه مشابه بوده است و فقط نیروی دریایی روسیه، سلاح ضد اژدر در اختیار دارد.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها