خاکریز حشد شعبی برای تأمین امنیت مناطق مرکزی عراق

خاکریز حشد شعبی برای تأمین امنیت مناطق مرکزی عراق
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 03:34

"ابوعلی الکوفی" معاون اجرایی حشد شعبی امروز دوشنبه اعلام کرد: یک خاکریز به طول 300 کیلومتری با هدف جدا کردن مناطق غرب استان الانبار از منطقه فرات اوسط ایجاد می شود که هدف از آن تأمین امنیت جاده بین المللی بغداد – دمشق – عمان است.

العالمبا خبرنگاران

الکوفی افزود: این خاکریز، که عملیات احداث آن، به وسیله 170 دستگاه راهسازی و فعالیت 500 نیروی مهندسی رزمی ادامه دارد مرزی بین شهرهای بالا دست فرات، فرات اوسط و جنوب فرات تا بغداد خواهد بود.

این مسئول عراقی، مدت احداث این خاکریز را 10 روز اعلام کرد و گفت: هدف از احداث آن، تأمین امنیت جاده بین المللی بغداد – دمشق – عمان است که از شهر رمادی عبور می کند و به دو گذرگاه مرزی طریبیل و الولید منتهی می شود.

معاون اجرایی حشد شعبی افزود: امنیت مناطق فرات اوسط، به کنترل بر مناطق بالا دست فرات از جمله، مناطق "عنه"، "راوه" و "عکاشات" بستگی دارد که در امتداد شهر الرقه سوریه قرار دارند.

ابوعلی الکوفی در پایان خاطرنشان کرد: هدف حشد شعبی، قطع مسیرهای داعش در این مناطق و بازگشایی جاده بین المللی به روی غیرنظامیان و همچنین کاروان های نظامی عازم عملیات آزادسازی مناطق غرب استان الانبار است.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها