صدها تن ازعناصر وابسته به گردانهاي اهل الشام از لبنان وارد سوريه شدند

صدها تن  ازعناصر وابسته به گردانهاي اهل الشام  از لبنان وارد سوريه شدند
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 01:28

دیده بان حقوق بشر سوریه دوشنبه شب اعلام کرد صدها تن از عناصر مسلح وابسته به گردانهای اهل الشام و آوارگان سوریه بعد از ترک مناطق مرزی شرق لبنان وارد سوریه شدند .

دیده بان حقوق بشر سوریه که یک نهاد مخالف دولت و مقر آن لندن است ، در بیانیه ای تاکید کرد بر اساس توافق میان حزب الله و  گروه تروریستی گردانهای اهل الشام  صدها تن از عناصر این گروه به همراه آوارگان سوری روز دوشنبه با ترک خاک لبنان وارد سوریه شدند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه دیده بان حقوق بشر سوریه افزود حدود 2000 نفر از جمله 300 تن از عناصر گردانهای اهل الشام با 40 دستگاه اتوبوس و 14 خودرو صلیب سرخ روز دوشنبه با خروج از منطقه ای مرزی شرق لبنان وارد شهرک فلیطه سوریه شدند .
 رسانه های وابسته به حزب الله لبنان نیز اعلام کردند اتوبوس های حامل عناصر مسلح وابسته به گردانهای اهل الشام و آوارگان سوریه وارد شهرک فلیطه در منطقه القلمون شرقی در حومه دمشق شدند .
 قرار است این افراد به شهرک الرحیبه واقع در منطقه  القلمون شرقی که در کنترل گروههای  مسلح مخالف دولت سوریه است ، منتقل شوند .
گردانهای اهل الشام از گروههای مسلح مخالف دولت سوریه در سال 2015 در منطقه القلمون غربی در اطراف دمشق تشکیل شد و با پیشروی ارتش سوریه و همپیانان آن ( حزب الله ) در حومه دمشق عناصر این گروه  مجبور به فرار و وارد ارتفاعات در مناطق مرزی شرق لبنان و سوریه شدند .
 عناصر گردانهای اهل الشام با ورود به منطقه جرود در اطراف شهرک عرسال در شرق سوریه با گروه تروریستی فتح الشام ( النصره سابق) ائتلاف کرد .
پس از توافق میان حزب الله و گردانهای اهل الشام قرار شد عناصر این گروه با خروج از لبنان به مناطق تحت کنترل تروریست ها مسلح در سوریه منتقل شوند و روند خروج آنان به همراه آوارگان سوری که خواهان بازگشت به کشورشان هستند ، از روز دوشنبه آغاز شد.
 حزب الله لبنان در اواسط ژوئیه گذشته عملیات نظامی به مناطق تحت اشغال تروریست ها درمنطقه جرود عرسال را آغاز کرد . این درحالی است که هزاران آواره سوری که از بحران داخلی سوریه گریختند در اردوگاههای موقت در این منطقه اقامت دارند.
چند روز پس از آغاز عملیات نیروهای حزب الله به منطقه جرود عرسال ، این گروه با جبهه النصره در خصوص خروج هشت هزار تن از عناصر جبهه النصره و آوارگان سوریه از منطقه جرود عرسال به استان ادلب در شمال غرب سوریه به توافق رسید.
 با خروج  تروریست های وابسته به جبهه النصره و گردانهای اهل الشام از منطقه جرود عرسال لبنان ، پیش بینی می شود حزب الله لبنان در آینده به مواضع عناصر گروه تروریستی داعش که همچنان در مجاورت مرزهای لبنان و سوریه مستقر هستند ، حمله کند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها