سرکوب تظاهرات بحرینی ها

سرکوب تظاهرات بحرینی ها
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 08:04

نیروهای امنیتی بحرین، تظاهرات مردم درمناطق مختلف این کشور دربزرگداشت سالروز استقلال بحرین ازاستعمار بریتانیا را سرکوب کردند.

العالم بحرین

به گزارش پایگاه شبکه المنار، نیروهای امنیتی بحرین با استفاده از سلاح ساچمه ای در جزیره ستره درشرق بحرین،عده ای از تظاهرکنندگان را مجروح کردند.

همچنین نیروهای رژیم آل خلیفه با استفاده از سلاح های ساچمه ای و گازهای اشک آور به سرکوب تظاهرکنندگان در مناطق کرباباد، المعامیر والنویدرات اقدام کردند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی بر لزوم تحقق حاکمیت ملی و روی کار آمدن نظام دموکراتیک درکشور تاکید و مخالفت خود را با حکومت فردی و قبیله ای دراین کشور اعلام کردند.

جمعیت وفاق ملی دربحرین که مخالف نظام حاکم آل خلیفه است،در بیانیه ای اعلام کرد ملت بحرین از زمان استقلال کشورشان در46 سال پیش، همچنان دررویای روی کارآمدن نظامی دموکراتیک هستند.

دربیانیه جمعیت الوفاق بحرین آمده است که بحرین درچند دهه واقع در فاصله 14 اوت 1971 و 14 اوت 2017، صحنه ظلم و ستم وفساد واستبداد وتعرض به آزادی های عمومی و خصوصی و نقض گسترده حقوق بشر بوده است، این درحالیست که جامعه بین الملل از جمله انگلستان با حمایت از سیاست های امنیتی داخلی بحرین، با رژیم حاکم دراین کشور همدستی می کند.

الوفاق در بیانیه خود به ادامه حبس خانگی آیت الله شیخ قاسم روحانی برجسته بحرینی، ادامه محاصره امنیتی منطقه الدراز ودرنتیجه جلوگیری از اقامه نماز جمعه وادامه حبس هزاران شهروند بحرینی از جمله رهبران سیاسی و ملی و تداوم سیاست های سرکوبگرانه امنیتی و به کارگیری دستگاه قضایی برای انتقام از معارضان اشاره کرده است.

215

 

پربیننده ترین خبرها