فولادگر در مخالفت با اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی:

بسیاری از حرف‌هایی که در زمان انتخابات از سوی منتقدین مطرح شد در برنامه‌های خود دولت هم هست

بسیاری از حرف‌هایی که در زمان انتخابات از سوی منتقدین مطرح شد در برنامه‌های خود دولت هم هست
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 12:27

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از حرف‌هایی که در زمان انتخابات از سوی منتقدین مطرح شد در برنامه‌های خود دولت هم هست.

العالم _ ایران

 حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان نشست علنی صبح امروز سه‌شنبه ( 24 مردادماه 96) مجلس شورای اسلامی که با دستور کار بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم تشکیل شد به عنوان نماینده مخالف، تصریح کرد: خوب بود که جناب آقای رئیس جمهور صبر می‌کردند و سخنان منتقدین را می‌شنیدند اما ان‌شاالله در جریان قرار گیرند.

وی ادامه داد: آیا دولت ارزیابی دقیقی از برنامه‌های 4 سال پیش خود که همینجا بیان کرده است، انجام داده است؟ و آسیب‌شناسی از برنامه‌های سال 92 خود انجام داده است؟ زیرا برنامه به نسبه خوبی هم بود و آیا برنامه 96 مبتنی بر این آسیب‌شناسی برنامه ریزی شده است که این سوال مهمی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کابینه و هیأت دولتی که معرفی شده آیا با وعده‌های خود آقای رئیس جمهور چه در ایام انتخابات و چه در روزهای اخیر همخوانی دارد یا نه. به هر حال این هیأت وزیرانی که معرفی شده نتیجه رایزنی شخص آقای رئیس جمهور و گروه‌های کاری ایشان با سران اصلاحات و اعتدال است. خواه‌ناخواه همه افراد مسئولیت اجرایی 4 سال آینده را باید بپذیرند. نخواهد بود که 4 سال آینده بگویند ما فرد را در کابینه نداشتیم.

فولادگر اضافه کرد: منتقدین هم هیچ درخواستی ندارند اما این انتظار را دارند که همان برنامه‌هایی را که دولت دارد به درستی انجام دهد و مسئولیتش را در پایان 4 سال بپذیرد. در بحث جوانگرایی که مطرح شده است به جز وزیر ارتباطات، متوسط سنی دولت در سال 96 از متوسط سنی در 92 بیشتر است.

وی با اشاره به شعار تحول گرایی در تیم اقتصادی دولت که توسط رئیس جمهور ارائه شده است، گفت: غیر از یک جابجایی در وزارت اقتصاد که آن هم از همکاران خوب آقای طیب‌نیا معرفی شد تغییر آنچنانی در تیم اقتصادی دولت را نمی‌بینیم و امیدواریم انشااله در این 4 سال کارآمد باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 5 ابر چالش به عنوان چالش‌های روبروی نظام توسط یکی از معاونان رئیس جمهور در اینجا مطرح شد که در برنامه‌های دولت هم به نحوی درمورد آن است. خواهش من از دوستان نماینده این است که کل برنامه‌های دولت، تیم اقتصادی دولت و کل کابینه را با توانی که برای حل این ابر چالش‌ها به کار میگیرند بررسی کنند.

فولادگر اعلام کرد: این ابر چالش‌ها شامل اشتغال، اصلاح نظام بانکی،  صندوق بازنشستگی، بحث بودجه دولت و دیگری بحث محیط زیست است، خواهشم این است وزرا و یا همکاران دولت که نیاز به رای اعتماد از مجلس ندارند و توسط رئیس جمهور منصوب می‌شوند در این حوزه‌هایی که برشمردیم آیا توان حل این ابر چالش‌ها را دارند یا نه، امیدواریم که داشته باشند.

وی اظهارداشت: در بحث سیاست‌زدایی از اقتصاد و تغییر گفتمان را از خود دولت شروع کنید. با منتقدین مهربان‌تر باشید، حرف منتقدین را بپذیرید نه فقط در حرف، بلکه در عمل نیز و سینه را باز کنید برای حرف‌های منتقدین.

فولادگر تصریح کرد: بسیاری از حرف‌هایی که در زمان انتخابات از سوی منتقدین مطرح شد در برنامه‌های خود دولت هم هست. بحث ایجاد یک میلیون شغل جزء الزامات دولت است و الان خود دولت نیز آن را ارائه داده است. یادتان است که در ایام انتخابات این به عنوان شعار پوپولیستی معرفی شد، این مسئله به باد سخره گرفته شد، آن را پوپولیستی دانستند و یا بحث اصلاح درآمد 3 دهک پائینی اینها را منتقدین گفتند و دولت هم همانطور که گفته می‌خواهد آنها را انجام دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از آئین‌های برنامه‌ ششم ابلاغ نشده است، اقتصاد مقاومتی درست است که در برنامه‌ها به آن اشاره شده است اما جایگاهش خیلی کمتر از آنیست که باید در برنامه‌ها می‌آمد همینجا در حضور آقای جهانگیری عرض می‌کنم ما قانونی در سال 94 تصویب کردیم که طبق آن معاون اول رئیس جمهور، معاون اول قوه قضاییه و نایب رئیس مجلس هیأتی را تشکیل دهند و ظرفیت سه قوه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گیرند. این هیأت فقط یک جلسه تشکیل داد.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: در مورد بحث حمایت از تولید داخل باید گفت که در همین 3 ماه اخیر واردات رشد داشته است و آمار صادرات کاهش پیدا کرد. یکسری شاخص‌های اقتصادی هم هست که وضعیت اقتصادی ما را در بازار کسب و کار مشخص می‌کند که وضعیت مطلوبی نیست اما این هیأت دولت و این برنامه اقتصادی باید بسیار پرتوان‌تر از اینی که هست باشد اما امیدواریم که بتواند برنامه‌ها را محقق کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها