کواکبیان در موافقت با اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی:

شخصیت‌هایی مانند آقایان ظریف و قاسم سلیمانی پا‌به‌پا در جهت منویات این نظام حرکت می‌کنند

سه شنبه 24 مرداد 1396 - 17:07

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات گفت:‌ شخصیتی مثل آقای ظریف در کنار حاج قاسم سلیمانی پا‌به‌پا در جهت منویات این نظام حرکت می‌کنند.

العالم _ ایران

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (24 مرداد 96) در نوبت عصر صحن علنی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به عنوان موافق با اصول کلی و خطی مشی کابینه اظهار داشت: عزیزان مباحثی که مطرح می‌کنند فکر می‌کنند خطبه‌های قبل از نماز جمعه است. اینجا مجلس است و مجلس باید حول محور برنامه‌ای که اعلام شده بحث شود.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم برنامه‌ها سکولار است یا معنای سکولار را نمی‌دانیم یا متوجه نیستیم که در رأس این نظام مقام معظم رهبری هستند همین چند روز پیش مقام معظم رهبری حکم آقای روحانی را تنفیذ فرمودند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ مقام معظم رهبری در رأس یک نظام سکولار تنفیذ فرمودند؟ به علاوه افتخار دولت یازدهم برنامه‌محوری است. من آن زمانی که از جناب آقای دکتر لاریجانی لقب پرفسور را گرفتم همین را می‌گفتم. 

کواکبیان در این باره خاطرنشان کرد: من می‌گفتم برنامه‌ها را با دولت هماهنگ کنید. برنامه‌ 34 ماده‌ای را ما 144 ماده کردیم. الان هم دولت خوشبختانه تمام محورها را براساس برنامه تنظیم کرده است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات گفت:‌ مگر اینکه بگویید برنامه‌ای که ما تنظیم کرده‌ایم سکولاریستی است. بحث من این است عزیزان در حوزه فرهنگ اتفاقاً افتخار این دولت این است که کار فرهنگی به معنای صحیح آن انجام می‌دهد. امنیتی کردن فرهنگ را این دولت نمی‌خواهد. فرهنگ باید با تمام وجود آحاد ملت و هماهنگی با کلیت نظام باشد.

وی ضمن اشاره به حضور خود در کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: من می‌دانم تلاش‌هایی که این دولت می‌کند در جهت شبکه ملی اطلاعات و در جهت واکسینه کردن اطلاعاتی که می‌رسد.

کواکبیان افزود: ما در برنامه نوشتیم باید سالانه 75 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور انجام شود. با دیدگاه‌هایی که بعضی دوستان می‌گویند دیدید که در مورد توتال در این مجلس چه می‌کردند. در بحث خودرو و هواپیما. 

این نماینده مجلس بیان داشت: اینکه می‌گویند سرمایه‌گذاری بشود اتفاقاً در راستای برنامه است. ما چرا برجام را زیر سؤال می‌بریم. عزیزان ما اینجا 240 نفر رأی دادیم برای مقابله با آمریکا. در روزنامه‌ها تیتر زدند چرخ پنچر در مجلس است. یعنی به تمام شما 290 نفر تولید کردند.

وی افزود: یعنی ما می‌خواستیم اینجا چرخ پنچر را درست کنیم. بحث من این است که اگر برجام به کلی غلط است در رأس نظام مقام ولایت فقیه قرار دارد چطور گفتند2030 را بردارید. الان هم بگویند برجام بی‌برجام. شما اگر تابع ولایت فقیه هستید حتماً باید تأیید کنید برجام را.

کواکبیان خاطرنشان کرد: شخصیتی مثل آقای ظریف در کنار حاج قاسم سلیمانی پا‌به‌پا در جهت منویات این نظام حرکت می‌کنند. من 43 شهر، 10 دانشگاه و 12 استاندار رفتم و صحبت کرده‌ام والله قسم یک جلسه‌ هم نرفته‌ام دولت از تقدیر و تشویق کند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات گفت: ما کی سهم‌خواهی کرده‌ایم. رئیس جمهور گفت ما به احزاب و جناح‌ها سهم ندادیم. در مورد اینکه می‌گویند خانم‌ها معرفی نشدند خود شما بهتر می‌دانید که فشار از سوی احزاب نبوده است. آیا احزاب گفته خانم‌ها معرفی نشوند؟

وی افزود: جهت‌گیری مثبت دولت در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و برنامه‌محوری که دارد و اطلاعات مردمی 80 میلیونی دارد. ما در مجلس هشتم خدا شاهده تن من می‌لرزید بیایم چون هر لحظه ممکن بود دوستان خاصی بیایند و از من تقاضای داشته باشند که بیاید فلان‌جا و پاسخ دهید.

کواکبیان اضافه کرد:‌80 میلیون نفر نظام را نظام خودشان می‌داند این کار بدی است! این دستاورد مثبت دولت است. لذا می‌گویم اگر این دولت از صحت و روان در تحول سلامت در بحث امنیت کاری کرده است همه ما افتخار می‌کنیم. عجیب است عزیزی می‌گوید من با مسائل فرهنگی مخالفم ولی بعد می‌گوید به این وزیر با تمام افتخار رأی می‌دهم. این از همین وزارتخانه است.

وی در پایان بیان داشت: من خواهشم از عزیزان این است که توجه کنند معتقدم 300 نفر در طول این 30 الی 40 سال گردش نخبگان داشته‌ایم ما باید یک مقدار بازتر باشیم و مدیران تازه‌نفسی می‌آوردیم اما در عین حال می‌خواهم بگوییم استفاده از زنان و اقوام، مذاهب و امثال اینها همانطوری که رئیس جمهور گفتند معاونین در دستور کار قرار دهند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها