ریابکوف: مسکو به اقدامات واشنگتن پاسخ متقابل می‌دهد

ریابکوف: مسکو به اقدامات واشنگتن پاسخ متقابل می‌دهد
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 17:08

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که اقدامات جدید آمریکا علیه هیأت‌های دیپلماتیک روس در واقع نشان داد که واشنگتن آماده تیره شدن روابط با مسکو است.

العالم ـ اروپا

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با مجله «اینترنشنال لایف» تصریح کرد که گام‌های جدید آمریکا علیه دیپلمات‌های روسیه در واقع آمادگی واشنگتن برای تیره‌تر شدن روابط را نشان داد و پاسخ متقابلی به این اقدامات خواهیم داد.

وی تصریح کرد: «ما می‌توانیم فرض کنیم که آنها (آمریکا) هم‌اکنون بهانه دیگری برای افزایش بیشتر تنش‌ها پیدا می‌کنند و گام‌های جدیدی برای مانع‌تراشی در مسیر فعالیت‌های هیأت‌های دیپلماتیک روسیه در آمریکا برمی‌دارند. اگر واقعاً چنین چیزی رخ دهد، آنها این سیگنال را به ما می‌دهند که آماده هستند که روابط دوجانبه تیره‌تر شود. ما به آنها بارها هشدار دادیم که از این اقدامات خودداری کنند».

ریابکوف در ادامه گفت: «من دوست دارم از این فرصت برای تأکید مجدد استفاده کنم: خدای ناکرده واشنگتن چنین اقدامی مرتکب نشود. در این شرایط ما خیلی فوری پاسخی به این شکل به آنها می‌دهیم. در نتیجه، هیأت‌های دیپلماتیک از شانس فعالیت عادی محروم می‌شوند و این در حالی است که فعالیت‌های آنها برای ایجاد زمینه های هرنوع گفت‌وگو و روابط سالم ضروری است».

ریابکوف در ادامه گفت: آنها یک گام به عقب بردارند، ما نیز از آنها پیروی می‌کنیم. ما هرگز طرح‌های منفی را مطرح نمی‌کنیم و در مقیاس بزرگتر سیاسی، هرگز چیزهایی را که داریم، تباه نمی‌کنیم».

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها