ثروت سرکرده "جیش الاسلام" چقدر است؟

ثروت سرکرده
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 18:25

اخیرا مجموعه ای از گزارش ها در شبکه های ارتباط اجتماعی درباره میزان ثروت و دارایی محمد علوش مذاکره کننده ارشد مخالفان سوریه و رییس دفتر سیاسی گروه تروریستی "جیش الاسلام" در غوطه دمشق منتشر شده است.

العالم ـ گوناگون

این گزارشها حاکی از خشم و انزجار گروههای مسلح از مبالغ هنگفتی است که محمد علوش دریافت می کند، این درحالی است که غوطه دمشق بر اثر درگیری میان گروههای مسلح از یک سو و نیز پیشروی ارتش سوریه در عین ترما و جوبر از سوی دیگر، از کمبود امدادرسانی و ذخایر و مهمات و مواد غذایی رنج می برد.

این گزارشها از درآمد ماهانه محمد علوش در طول دوران موسوم به "انقلاب" سخن می گویند. علوش از گروه جیش الاسلام به عنوان رییس دفتر سیاسی و نیز به عنوان مذاکره کننده ارشد مخالفان سوریه به صورت جداگانه ماهانه 3000 دلار حقوق می گیرد. وی همچنین به ازای هر ماموریت برای حضور در کنفرانسها نیز معادل 3000 دلار دریافت می کند و این علاوه بر کمکهایی از جانب شیوخ و تجار از طریق "عرعور" و "عماد الدین خیتی" است. همچنین "هیات اسلامی شام" نیز ماهانه 1500 دلار به وی پرداخت می کند".

رییس دفتر سیاسی گروه تروریستی جیش الاسلام دو نگهبان شخصی از خانواده البویضانی دارد و در منطقه آغا اوغلو که بسیار گرانقیمت است و به شدت از آن محافظت می شود، زندگی می کند.

وی  25 درصد از سهام شرکت "طیبه المدینه" در الریحانیه و استانبول را در اختیار دارد؛ این شرکت توسط برادرِ "ابومحمود الزیبق" یکی از سرکردگان جیش الاسلام اداره می شود.

مذاکره کننده ارشد مخالفان سوریه اخیرا نیز خانه ای لوکس در استانبول در منطقه "اکدنیز" خریداری کرده و مالک رستوران "ایوان" در یکی از خیابانهای مشهور استانبول است.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها