شرکت هواپیمایی آلمانی ورشکست شد

شرکت هواپیمایی آلمانی ورشکست شد
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 18:47

شرکت هواپیمایی آلمانی ایر برلین روز سه شنبه اعلام کرد فراهم کردن مقدمات اعلام ورشکستگی خود را آغاز کرده است.

العالم - اروپا

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یکی از سهامدار اصلی این شرکت یعنی شرکت هواپیمایی الاتحاد تاکید کرد هیچ گونه کمک مالی بیشتری در اختیار ایر برلین قرار نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت آلمان، در بیانیه شرکت هواپیمایی ایر برلین آمده است: دولت آلمان و شرکت لوفتهانزا و سایر شرکا از تلاش های ایربرلین برای تجدید ساختار خود حمایت خواهند کرد و هواپیماهای این شرکت به پرواز ادامه خواهند داد.

اندکی پس از این اعلام، شرکت آلمانی لوفتهانزا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در حال مذاکره با شرکت ایر برلین‌ برای خرید این شرکت است به طوری که امکان استخدام کارکنان آن فراهم خواهد شد.

پس از آن، بریگیته سایپرس وزیراقتصاد آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد وامی به ارزش 150 میلیون یورو در اختیار شرکت ایر برلین قرار خواهد گرفت تا از توقف پروازهای این شرکت پیشگیری شود. وی گفت پیش بینی می شود این مبلغ برای سه ماه فعالیت ایر برلین کافی باشد.

شرکت ایر برلین بجز سال 2012 که سود اندکی داشت، از سال 2008 تاکنون هیچ گاه سودآور نبوده است. اوضاع این شرکت که بدهی های آن به حدود یک میلیارد یورو رسیده است در سال 2016 به علت 782 میلیون یورو زیان، بدتر شد.

شرکت هواپیمایی الاتحاد که مقر آن در ابوظبی است با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به کمک های مالی قبلی به شرکت ایر برلین اعلام کرد در شرایط کنونی نمی تواند کمک مالی بیشتری در اختیار این شرکت قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها