شوخی جالب نماینده مجلس درباره وضع اقتصادی مردم/ وقتی قاضی پور پس از 10 سال برای اولین بار موافق صحبت می کند/ گلایه شدید یک نماینده از عدم حضور وزرا در مجلس + فیلم

شوخی جالب نماینده مجلس درباره وضع اقتصادی مردم/ وقتی قاضی پور پس از 10 سال برای اولین بار موافق صحبت می کند/ گلایه شدید یک نماینده از عدم حضور وزرا در مجلس + فیلم
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 08:41

جلسه علنی نوبت صبح مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم دقایقی قبل آغاز شد.

العالم-ایران

جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیش‌نهادی دولت دوازدهم به ریاست آغاز شد.


خبرها پیرامون نخستین روز بررسی صلاحیت "وزرای پیشنهادی دولت" را در اینجا مشاهده کنید.


دومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلسدر حالی شروع شدکه 241 تن  از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که براین اساس 49 کُرسی مجلس خالی است.

اسامی تأخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس را اینجا مشاهده کنید


در  ابتدای این مراسم بررسی رای اعتماد به محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات که دیروز آغاز شده بود ادامه می یابد.


قاضی پور در موافقت با وزیر اطلاعات گفت: اولین بار است که در این 10 سال می‌خواهم در موافقت با کسی صحبت کنم و این معجزه است.

وی افزود: وزارت اطلاعات در مبارزه با ضدانقلاب عملیات‌های زیادی را انجام داده و عناصر تروریستی را شناسایی کرده است، آقای علوی با رفتار عاقلانه، در چارچوب نظام و شورای عالی امنیت ملی حرکت می‌کند و آرامش را به فضای امنیتی کشور آورده است.

متن نطق قاضی پور در موافقت با علوی برای وزارت اطلاعات را اینجا مشاهده کنید.


مطهری در مخالفت با وزیر اطلاعات: اجازه دخالت سایر نهادها در حیطه کار وزارت اطلاعات را ندهد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت انتخاب فردی با صراحت و صلابت در راس وزارت اطلاعات تاکید کرد که وزیر اطلاعات باید از اختیارات و حقوق این وزارتخانه صیانت کند و اجازه دخالت سایر نهادها در حیطه کار وزارت اطلاعات را ندهد.

متن کامل مخالفت مطهری با وزیر پیشنهادی اطلاعات را اینجا بخوانید


بروجردی موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت:  اقداماتی که نیروی قدس سپاه در خارج از مرزها برای حفظ امنیت ملی انجام می‌دهد منحصر به فرد است، اما دوستان اطلاعاتی نیز مکمل آنها هستند، معتقدم نکاتی که از سوی مخالفان وزیر اطلاعات مطرح شد، با واقعیت با فاصله دارد.

متن کامل موافقت بروجردی با وزیر پیشنهادی اطلاعات را اینجا بخوانید


وزیر پیشنهادی اطلاعات: از رهبری به‌دلیل موافقت با ادامه سربازی اینجانب تشکر می‌کنم

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: طی ۴ سال گذشته اهتمام بر حفظ استقلال وزارت، عدم وابستگی حزبی، کار کارشناسی بر محورهای راهبردی در دستور کار بوده است.

متن کامل دفاع محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات در صحن علنی مجلس را  اینجا بخوانید


نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی خود به بررس صلاحیت مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی پرداختند.

ولی ملکی مخالفت مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: در برنامه آقای کرباسیان فقط نظریه‌پردازی دیدم، در صورتی‌که باید اعداد کمّی باشد، 4 سال ماموریت گمرک داشتید، اما اشاره‌ای به عملکرد 4 ساله خود نداشتید.

اولاد قباد در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد دولت دوازدهم گفت: رشد اقتصادی ایران در سال 91 منفی 7 درصد بوده، درحالی که درسال 95 به مثبت 12 درصد رسید، کرباسیان دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت و برنامه ریزی است و بیش از 16 کتاب در حوزه اقتصادی را ترجمه کرده است.

بهادری در مخالف با وزیر پیشنهادی اقتصاد دولت دوازدهم گفت: در برنامه ی ارائه شده به میزان کاهش قاچاق اشاره ای نشده است.

خضری در مخالف با وزیر پیشنهادی اقتصاد دولت دوازدهم گفت: رکود، کاری با مردم کرده که دل مردم برای تورم تنگ شده است! معیشت مردم و مطالبات آن‌ها در حوزه اقتصاد باید پیگیری شود.

فیلم شوخی جالب نماینده مجلس درباره وضع اقتصادی مردم را اینجا مشاهده کنید

شهریاری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد دولت دوازدهم گفت: کرباسیان در همه دولتها از  چپ و راست فعالیت داشته است. کرباسیان بدون گرایشی به خط سیاسی فقط خدمت کرده و ادعا و حاشیه‌ای هم نداشته است.

خدری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد دولت دوازدهم گفت:کرباسیان از نظر انرژی و خستگی ناپذیری در حد یک جوان سی و چند ساله است.

 

مسعود کرباسیان در دفاع از برنامه هایش گفت: در ایامی قرار داریم که در آستانه بازگشست آزادگان عزیز قرار داریم. از خدا می‌خواهم ارزش‌هایی که آن عزیزان داشتند مبنای گفتار و عملم باشد.

وی افزود: در شرایطی فعلی همه خواستار بهبود وضعیت رفاهی مردم هستیم. در چهار سال گذشته دولت موفق شد با همکاری با مجلس و قوه قضاییه، اقتصاد را از شرایط بحرانی خارج و در وضعیت نسبتا بهتری قرار دهد. ساماندهی بازار مالی و کاهش نرخ تورم و رکود از تدابیر دولت تدبیر و امید بود که باید از این دستاورد صیانت کرد.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: برنامه‌هایم را با همکاری تیم اقتصادی دولت اجرایی می‌کنم. نتیجه تمامی سیاست‌هایم در شغل آبرومندانه برای مردم باید خودش را نشان دهد.

متن کامل دفاع محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات در صحن علنی مجلس را  اینجا بخوانید


نمایندگان مجلس با برگزاری 3 شیفت صحن علنی امروز مجلس برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی مخالفت کردند.

لاریجانی پیرامون این موضع گفت: مباحث طولانی شود، شنبه هم در صحن علنی هستیم.


نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی خود به بررس صلاحیت محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه پرداختند.

محمدعلی پورمختار مخالف وزیر پیشنهادی امورخارجه گفت: عدم نظارت دقیق بر سفرا و دیپلمات‌های ایران در کشورهای خارجی و مشکلات فعالان اقتصادی و اتباع در خارج از ایران از نواقص جدی وزارت امور خارجه است.

وی افزود: گسترش روابط در سطح وسیع خواست رهبری و تاکید ایشان در مراسم تنفیذ بود و اگر شرایط سفرا ارتقا پیدا نکند، سطح نازل ارتباطات با بسیاری از کشورها منافع ما را به خطر می‌اندازد و ضعف سفارتخانه‌ها در این بخش نیز مشهود است. همچنین روابط با کشورهای مرز دور و آمریکای لاتین در سال های اخیر باعث تضعیف قدرت بین‌المللی ایران و کاهش همپیمانان در سطح جهانی شده است.


پورابراهیمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: سفرای ما در خارج از کشور رویکرد اقتصادی ندارند

وی با اشاره به تعیین فرصت سه ماهه برای فعال کردن دیپلماسی اقتصادی در خارج از کشور، ادامه داد: سفارتخانه های ما در حوزه اقتصادی باید با تغییر ساختاری مواجه می شدند، اما در ساختار جدید نیز اشاره ای به آن نشده است. در برنامه ششم بنا بود آنچه را که لازمه این موضوع است ارائه شود اما اتفاق نیافتاد.

متن کامل مخالفت پورابراهیمی با وزیر پیشنهادی امور خارجه را اینجا بخوانید


ابطحی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: تیم مذاکره کننده عوض شود تا بدانند دیگر ظریف و لبخندهایش و قدم زدن کنار رودخانه نیست، ابطحی نامی هست که با شجاعت آمده!

شوخی نماینده مجلس با ظریف را اینجا مشاهده کنید


پارسایی سخنگوی فراکسیون امید به عنوان موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای که جان و خون خود را در راستای اهداف نظام هدیه کردند، گفت: در صحبت‌های مخالفان آقای ظریف مخالفت خاصی ندیدم که این نشان از اقتدار دیپلماسی کشورمان دارد.

حسین رضازاده به عنوان موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه علنی نوبت صبح امروز چهارشنبه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهید حججی گفت: برای بررسی عملکرد آقای ظریف کافی است تنها به وضعیت ایران قبل از دولت یازدهم در عرصه‌ی سیاست خارجی نگاه کنیم. آقای ظریف با دیپلماسی قوی توام با اخلاق و ادب بهترین نحو سیاست خارجی کشور را در تعامل با دنیا به پیش برد. فردی که در مقابل استعمار ایستادگی و با اقتدار از منافع ملی دفاع کرد.این خبر در حال تکمیل است .

زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: سکان‌دار دستگاه دیپلماسی ایران با رای بالای مجلس می‌تواند در مذاکرات منطقه‌ای و جهانی اثرگذار بوده و باعث اقتدار جمهوری اسلامی ایران شود.

محمدجواد ظریف در دفاع از خود گفت: خاضعانه به درگاه پرودگار شکر می‌گزارم که بار دیگر خدمت به مردم باوفا و شجاع ایران را به بنده اعطاء کرده است.

وی افزود: در حالی با مشارکت باشکوه بیش از 41 میلیون نفر در انتخابات آرام و امن برای کشور و سیاست خارجی اقتدار آفریدند که در محیط پیرامونی‌شان گاه برای اداره یک شهر یا روستا، ماه‌ها کشتار و خونریزی می‌شود.

وزیر پیشنهادی امور خارجه افزود: استقلال، خودباوری، جانبداری از مظلومان در برابر ستمگران که معنای دفاع از حقوق بشر است، سیاست خارجی ایران در چهار دهه گذشته را شکل داده است. امام بزرگوار ما این باور عمیق را در مردم ایران نهادینه ساخت که قدر قدرتی در جهان جز خداوند باری تعالی وجود ندارد و تمامی قدرت‌های جهان ناگزیر به تسلیم در برابر مردم هستند.

متن کامل دفاع محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امورخارجه در صحن علنی مجلس را  اینجا بخوانید


نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی خود به بررس صلاحیت قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت پرداخت، درمان و آموزش پزشکی پرداختند.

سید هادی بهادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره نارسایی‌های ادامه طرح تحول سلامت با توجه به سیاست‌های مقام معظم  رهبری که وزارت بهداشت را متولی حوزه سلامت می دانند دچار ابهام هستیم.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: باید توجه به موضوع بهداشت را بیشتر از درمان مدنظر قرار دهید و توجه به پیشگیری باید در دستور کار قرار گیرد. هدایت مریض به بخش‌های هزینه‌بر مثل بستری، آزمایش، عکسبرداری و داروهای متعدد ناشی از این است که هزینه را باید کس دیگری تقبل کند. در این زمینه پیگیری جدی‌تر طرح پزشک خانواده باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد قسیم عثمانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همانطور که از اسم وزارتخانه دیده می‌شود اولویت با بهداشت است و تمرکز بر بهداشت و اولویت دادن به بهداشت نسبت به درمان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در چهار سال گذشته آقای قاضی زاده در بخش درمان توانست شاهکار کند و می توانیم به او نمره عالی بدهیم. تختهای بیمارستانی 25 درصد افزایش یافته اما در بخش بهداشت ما گله داریم چراکه آن میزان برتری درمان را در بهداشت نداشته ایم. در برنامه آقای قاضی زاده هم نمی بینیم که چطور می‌خواهد بخش بهداشت را مثل درمان متحول کند و برای تامین مالی بهداشت چه منابعی در نظر گرفته است. اگر در دوره اول تمرکز بر درمان بود در چهار سال بعد تمرکز باید بر بهداشت باشد.

احمد بیگدلی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: پیش از دولت یازدهم ۵ الی ۶ میلیون نفر فاقد هرگونه بیمه درمانی بودند، مردم در مورد ۳۵۰ قلم دارو با مشکل مواجه بودند و آنها را با هزینه شخصی تهیه می‌کردند. اما آقای وزیر با روحیه جهادی وارد وزارت بهداشت شد و تحولی در این زمینه ایجاد کرد.

احمد بیگدلی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: پیش از دولت یازدهم ۵ الی ۶ میلیون نفر فاقد هرگونه بیمه درمانی بودند، مردم در مورد ۳۵۰ قلم دارو با مشکل مواجه بودند و آنها را با هزینه شخصی تهیه می‌کردند. اما آقای وزیر با روحیه جهادی وارد وزارت بهداشت شد و تحولی در این زمینه ایجاد کرد.

مرتضی خاتمی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: وزارت بهداشت وظایف گسترده ای از جمله سیاستگذاری ارائه خدمات و خرید خدمت دارد و ما امیداریم آقای قاضی زاده هاشمی با رای بالای نمایندگان در راس این وزارتخانه قرار گیرد. ایشان کارنامه روشن چهار ساله وتجربه گران سنگ وزارت را دارد.

وی افزود: آقای قاضی زاده هاشمی طرح مهمی را به نام طرح تحول سلامت به اجرا در آورده که براساس آن بار به زمین مانده برداشته شده و زیرساخت‌های بهداشت و درمان اصلاح شده است.  همچنین یک چهارم کل تخت های موجود به تخت های بیمارستانی اختصاص یافته و ایشان بالغ بر ۳۰۰ سفر کاری به ۶۰۰ شهر و روستا داشته است.

ولی ملکی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان مجلس گفت: در اینکه آقای هاشمی وزیری علمی و متخصص است، شکی نیست اما لازم است مواردی را مطرح کنم چون زیبنده کارگزار اسلامی نیست.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم توجه به شایسته سالاری در گزینش‌های علمی گفت: متاسفانه وزیر بهداشت نظام ارجاع را علی رغم مصوبه قانونی اجرایی نکرده است. نظام ارجاع برای جلوگیری از سرگردانی بیماران به تصویب رسید که وزارت بهداشت با رفتار سلیقه‌ای از اجرای آن سر باز زد و باعث تحمیل هزینه شد.

احمد علیرضا بیگی به عنوان مخالفت وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان مجلس گفت: علی رغم ارادتی که به آقای قاضی زاده هاشمی دارد ولی لازم است ایشان در مواردی روشنگری کرده و پاسخ به سوالات بدهند که از جمله آن میزان اجرای برنامه توسعه توسط ایشان در دولت یازدهم است.

نماینده تبریز ادامه داد: براساس اصول اولیه در اداره حکومت مسئولان دولتی و حاکمیتی نباید ذی‌نفع باشند چون این موضوع باعث تعارض میان منافع عمومی و منافع شخصی می‌شود، اما متاسفانه خلاف این موضوع در وزارت بهداشت دیده شده است. برخی از معاونان این وزارتخانه از فعالان و ذی‌نفعان اصلی بخش بهداشت هستند که با نادیده گرفتن منافع عمومی، منافع گروه‌های خاصی را تامین می‌کنند و به همین دلیل بودجه عظیم سلامت پاسخگوی هزینه طرح تحول سلامت نیست.

غلامرضا تاجگردون در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان اظهار داشت: یک بار دیگر بیایید مراکز درمانی و بیمارستانی را مرور کنید که چه مشکلاتی داشته و اکنون در چه شرایطی است، برنامه‌های آقای هاشمی را مطالعه کنید حتی یک درصد خطا با اسناد بالادستی ندارد ضمن اینکه کاملا منطبق با اسناد بالادستی سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم و قانون بودجه است.

وی در ادامه گفت: امروز یکی از همکاران اشاره‌ای به گزارش دیوان محاسبات داشت که حتما آن را بررسی خواهیم کرد، اما بنده افتخار می‌کنم که اعلام کنم در آخرین گزارشی که از دیوان محاسبات در تفریغ بودجه سال ۹۴ در صحن مجلس ارائه شد تقریبا خطا از حیث عملکرد در این حجم سنگین منابع در بهداشت و درمان نداشتیم و خوشبختانه پیش رفتیم و هماهنگی بین اسناد بالادستی از جمله افتخارات آقای هاشمی در بحث بهداشت و درمان وطرح تحول بود.

مرتضی صفاری نطنزی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان اظهار داشت: بزرگ‌ترین دستاورد و توفیق دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی و بهداشت بوده است. طبیعی است که این دستاوردها ناخودآگاه به وجود نیامده و نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های وزرای مربوطه بوده است.

وی تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم دغدغه رهبری را که بارها به آن تاکید کرده‌اند که کاهش هزینه‌های درمان توسط مردم انجام شود یقینا تلاش‌های آقای قاضی‌زاده‌هاشمی بر این اساس شکل گرفت و موفق به کاهش هزینه‌ها توسط مردم شد، تلاش‌ها و شخصیت علمی و حرفه‌ای قاضی‌زاده‌هاشمی ستودنی است، اما مروری به برنامه‌های ارائه شده توسط وی حکایت از اشراف و تسلط ایشان بر مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان دارد.

نماینده نطنز خاطرنشان کرد: برنامه‌های ارائه شده قاضی‌زاده‌هاشمی کاملا با اسناد بالادستی مطابقت داشته و اهدافی که مشخص شده در نوع خود کم نظیر بوده و قاضی‌زاده‌هاشمی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دفاع از برنامه های پیشنهادی خود خاطرنشان کرد: در موضوع سلامت به گفتمان قالب و اولویت‌دار دولت و حاکمیت توجه شد تا جایی که علی رغم کاستی‌ها می‌توان دولت یازدهم را دولت سلامت محور نامید.

وی افزود: ‌آنچه باید عرض کنم این است که ما در طول چهار سال گذشته با حفظ و ارتقای سلامت مردم ایران و امانتی که به ما سپرده شد صادق بودیم و با مطالعه روی قانون برنامه پنجم و با وقت گذاری پاکدستی و انجام کار حرفه ای و غیرنمایشی و رعایت نظم و انضباط باعث ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی کشور شدیم و سلامت هموطنان عزیز  را در همه زمینه ها مطالبه کردیم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در مدت دولت یازدهم زیرساخت های بهداشتی در قالب ساخت خانه های بهداشت و ۲۴ هزار تخت بیمارستانی مورد توجه قرار گرفت و فرصت های بی نظیری برای استقرار نظام ارجاع فراهم شده. در حیطه آموزش و پرورش نیز با هدف مرجعیت علمی در منطقه و به لطف همکاری اعضای برجسته هیأت علمی و با طراحی و اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی تحولات چشم گیری عاید ما شد. اجرای برنامه آمایش سرزمینی، تمرکز زدایی و ارتقای توانمندی دانشگاه ها، بین‌المللی سازی آموزش عالی در حوزه پزشکی و افزایش 30 درصدی ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی و فوق تخصصی از جمله این توفیقات است.

متن کامل دفاع  وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صحن علنی مجلس را  اینجا بخوانید


نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی خود به بررس صلاحیت علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

حسنی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

امروز آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است/ دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون نفر را حذف کرد. بیشتر بخوانید

در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون مطرح شد؛

صندوق‌های بازنشستگی ابر چالش‌های کشور بیشتر بخوانید

ربیعی در صحن علنی:

امحای فقر مطلق از اولویت‌های اصلی برنامه‌هایم است/ 11 میلیون حاشیه‌نشین شهری بیمه شدند

متن کامل دفاع ربیعی را اینجا بخوانید.


در نشست بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، یکی از نماینده‌ها نسبت به عدم حضور وزرا اعتراض کرد.

گلایه این نماینده مجلس را اینجا ببینید.


شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه پارلمان)، در سخنانی با عنوان موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: آقای حجتی مردی بی‌ادعا، اهل عمل، خستگی‌ناپذیر، سنگ‌ساز بی‌سنگر و مرد بی‌حاشیه دولت است.

وی با بیان اینکه آقای حجتی فرمایشات امام و مقام معظم رهبری را در عمل پیاده کرد و نه در شعار، افزود: قریب به اتفاق اعضای کمیسیون کشاورزی قبل از معرفی کابینه دوازدهم نگران بودند چند چهره تأثیرگذار در دولت دوازدهم حضور نداشته باشد که یکی از این افراد آقای حجتی بود. 

حسن‌پور تصریح کرد: مخالفان وزیر منصفانه بگویند که در میدان عمل، تجربه کار می‌آید و نه کاغذ، آقای حجتی را باید پدر کشاورزی ایران نامید، خدمات حجتی را باید از کشاورزانی که دستان آنان پینه بسته پرسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ اگر خدمات صادقانه همکاران آقای حجتی در بخش‌ها و روستاهای کشور نبود، می‌دانستید کود و سم چه وضعیتی داشتند؟‌امیدوارم آقای حجتی با رأی قاطع و بالای مجلس مجدداً سکان وزارت جهاد کشاورزی را به دست گیرد.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: اولین دلیل مخالفت من مدرک تحصیلی آقای حجتی است. برای بنده جای سؤال دارد که اقای مهندس حجتی با مدرک راه و ساختمان و رشته عمران چه ارتباطی به کشاورزی دارد. آیا قحط‌الرجال است و بعد از 40 سال از انقلاب یک دکتری کشاورزی نداریم؟ 

وی افزود: آقای حجتی انسان وفادار به انقلاب است اما تخصصی در حوزه کشاورزی ندارد. حجتی سوابق راه و ساختمان خوبی دارد اما در بحث کشاورزی موفق نبوده است. 

لاهوتی تاکید کرد: آقای حجتی آیا پول جایکاران، کشاورزان و چغندرکاران را که دست‌هایشان پینه بسته، را داده‌اید؟ آیا پول سرما زدگان برف در مازندران و گیلان را پرداخت کرده‌اید؟ خیر به جای آن به راحتی از ترکیه و مصر پرتقال وارد کردید. 

وی ادامه داد: آقای حجتی گفتید در گندم به خودکفایی رسیدیم این حقیقت ندارد و شاهد بودیم گندم وارد شد و به شما فروختند. 

نماینده مردم لنگرود گفت: آقای حجتی در بحث کاهش تعرفه گوشت، کره، حبوبات و موز که اخیرا صورت گرفته آیا در خصوص کاهش تعرفه واردات موز دلتان برای مردم سوخته یا وارد کنندگان. 

لاهوتی تاکید کرد:‌ آقای حجتی اعلام کردید 2 میلیون و 800 هزار تن نیاز برنج ماست و 2 میلیون و 400 هزار تن تولید می‌کنیم. 6 ماه من را وزیر جهاد کشاورزی کنید این 400 هزار تن باقیمانده را در داخل تامین می‌کنند. چرا داستان واردات برنج را نمی‌بندید؟ این 400 هزار تن بهانه‌ای برای منافع یکسری افراد است. این 400 هزار تن برنج باقیمانده به راحتی در کشور تولید می‌شود. 

وی تصریح کرد: آقای حجتی ما هزار و 100 تن ابریشم تولید می‌کردیم که امروز به صد تن رسیده است.دلیلش این است که تعرفه واردات ابریشم را از 200 درصد به 15 درصد رساندید.


دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی در مجلس پایان یافت، نشست بعدی؛ 8 صبح فردا

پربیننده ترین خبرها