مرگ دو کودک در خشونت های پس از انتخابات کنیا

مرگ دو کودک در خشونت های پس از انتخابات کنیا
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 10:01

یک دختربچۀ شیرخواره در کنیا در یکی از درگیری هایِ پس از انتخابات ریاست جمهوری کشته شد.

العالم - آفریقا

به گزارش پایگاه الیوم السابع ؛ یک دختربچۀ شش ماهه به نام "سامانتا پِندو" دیروز سه شنبه به علت استنشاق گازاشک آور و ضربات باتوم نیروهای پلیس کنیا جان خود را از دست داد.

خانواده سامانتا در مصاحبه با رویترز گفتند : هنگامی که نیروهای پلیس به خانۀ ما برای یافتن معترضان حمله کردند ، سامانتا روی دستان مادرش خوابیده بود و به علت استنشاق گازاشک آور و ضربات باتوم پلیس جانش را از دست داد.

"سام اولا" پزشک بیمارستان آغاخان در شهر کیسومو در غرب کنیا اعلام کرد : سامانتا تا لحظۀ مرگ در کُما بود و وضعیت جسمی اش به هیچ وجه بهبود نیافت.

کیسومو پایگاه اصلی فعالیت "رایلا اودینگا" رهبر مخالفان کنیا است. اودینگا نتایج انتخابات ریاست جمهوری را که روز 8 اوت برگزار شد ، نمی پذیرد و مدعی دستکاری نتایج است.

ادعای دستکاری نتایج انتخابات ریاست جمهوری کنیا باعث آغاز اعتراضات در مناطق فقیرنشین شهرهای کیسومو و نایروبی – پایتخت – شده است که این اعتراضات به خشونت کشیده شد و چند کشته برجای گذاشت که در میان کشته ها یک دختربچۀ 8 ساله و یک دانش آمور 18 ساله بودند.

پلیس وعدۀ آغاز تحقیقات را درباره خشونت های انتخابات داده است ولی مراکز حقوقی اعلام می کنند که دولت خیلی کم به محاکمه افسران جنایتکار می پردازد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها