شوخی نماینده مجلس با ظریف / آقای برجام هم وارد صحن علنی مجلس شد! +فیلم

چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 12:06

ابطحی نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی وزارت خارجه در جریان بیان مخالفتش و زمانی که خواست وزیر خارجه را خطاب قرار دهد به جای گفتن آقای ظریف از لفظ آقای برجام استفاده کرد.

العالم-ایران

محمدجواد ابطحی، مخالف ظریف وزیر پیشنهادی امورخارجه گفت: دیروز رییس جمهور در دفاع از دکتر ظریف و برجام سخنانی گفت که سکوت را نشاید. در برنامه دکتر ظریف آمده است باید سیاست خارجی در یک دایره قدرت تصمیم گیری قرار بگیرد و افراد غیر مسئول در این باره اظهار نظر نکنند، سیاست خارجی کشور موضوعی نیست که تنها در یک وزارتخانه تامین شود. به نظر می‌رسد تجربه ورود مجلس به برخی سیاست‌ها در این ایده بی‌تاثیر نباشد. 

محمدجواد ابطحی اظهار کرد: آقای روحانی دیروز گفتند ایران برجام را توافقی برد برد می‌داند و برجام را الگوی صلح‌گرایی خطاب کردند. این بدان معناست که سند برجام به امضا رسیده تا با اجرای آن توسط ایران به دنیا ثابت شود برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است. این بدان معناست که ایران حتی از حق خود در ام پی تی محروم می‌شود.

ابطحی در ادامه افزود: برخلاف صحبت‌های آقای روحانی برجام را باید مکانیزم کنترل ایران دانست که متاسفانه توسط تیم وزارت امور خارجه پذیرفته است. ترامپ تاجر است. چرا به قراردادی متعهد بماند که هر چه می خواسته نقدا گرفته . آقای ظریف امریکا دیگر چکار باید بکند که شما متوجه شوید برجام نقض شده است.

ابطحی در پایان گفت: آقای ظریف شما را به امانت، شجاعت و غیرت رهبر انقلاب توصیف کرده ما هم همینطور اما در همان بیانات فرمودند انتقادات را محترم بشمارید.  این به من شجاعت می‌دهد که بگویم اگر ما دیگر به امریکا اعتماد نکنیم بزرگترین دستاورد برجام همین است، ما در مقابل امریکا یکپارچه متحد هستیم، پشتوانه آقای ظریف است. در این موقعیت یک تیم مذاکره کننده دیگر با سیاستی دیگر لازم است تا بفهمند دیگر ظریف با لبخندهایش و قدم زدن‌هایش کنار رودخانه نیست و یک نفر مثل ابطحی با شجاعت و خشونت آمده است. البته مثال می‌زنم بنده که عددی نیستم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها