اسطوره زیردریایی های هسته ای مخفی روسیه به حقیقت پیوست!

اسطوره زیردریایی های هسته ای مخفی روسیه به حقیقت پیوست!
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 14:41

بحث در مورد زیردریایی مخفی روسیه جدید نیست، اما در حال حاضر رادارهای دشمن از رصد زیردریایی های هسته ای نوین روسیه مدل "پوری - آ" و "یسن- آم" بطور کلی ناتوانند.

العالم - اروپا

به گزارش روسیاالیوم، با تجهیز زیردریایی های هسته ای روسیه به پمپ های بی سر و صدا، ساخت زیردریایی های مخفی برای صنایع نظامی روسیه امکانپذیر شد.

مدل پمپ های بکار رفته در این زیر دریایی از نوع پمپ های مدرن "خاموش" روسی است که در شرکت "ابزارهای هیدرولیک" تولید و مشخصات آن بطورکلی محرمانه قلمداد می شود.

گفتنی است که پروژه زیردریایی های پوری در دفتر طراحی "روبین" در شهر سنت پترزبورگ طراحی و آخرین دستاوردهای علم و فن آوری در آن بکار برده شده است. به این ترتیب ویژگی های هیدرودینامیکی تقویت شده و میزان سر و صدا تا حد زیادی در این نوع زیردریایی کاهش می یابد.

اما مهم ترین ویژگی این نوع زیردریایی تجهیز آن به 16 موشک بالستیک بین قاره ای از نوع "بولاوا" است که با برد بیش از هشت هزار کیلومتر، قادر به حمل کلاهک های هسته ای است. این نوع از موشک ها با سوخت جامد کار می کنند.

اما این زیردریایی با طول 170 متر و عرض 13.5 متر، در عمق حداکثر 450 متری دریا مأمویتش را انجام می دهد . این زیردریایی همچنین با سرعت 29 گره دریایی (معادل تقریبا 54 کیلومتر در ساعت) حرکت می کند و با 107 خدمه، ظرفیتش به حدود 14هزار و 800 تن می رسد.

 انتظار می رود که صنایع نظامی روسیه در چارچوب پروژه "پوری" هشت زیردریایی هسته ای راهبردی تولید کند. پیشتر سه زیردریایی "یوری دلگورکی"، "الکساندر نوسکی" و "ولادیمیر مونوماخ" تولید شده است و فرض بر این است که پنج زیردریایی باقیمانده با توجه به برنامه تسلیحاتی روسیه، تا سال 2020 به نیروی دریایی این کشور تحویل داده شود.

221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها