روش جدید داعش برای جاسوسی در دیالی

روش جدید داعش برای جاسوسی در دیالی
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 15:10

گروه تروریستی داعش به دنبال روش های جاسوسی جدیدی در دیالی است، و به این منظور گروهی را به عنوان دیده بان در چندین منطقه مستقر کرده است.

العالم - عراق

شبکه سومریه روز چهارشنبه به نقل از یک منبع محلی در استان دیالی گزارش داد: مناطق حوض حمرین و به ویژه روستاهای منطقه قره تپه در 112 کیلومتری شمال شرقی بعقوبه طی ماههای گذشته در بیش از بیست مورد با آدم ربایی مواجه شدند که در بیشتر این افراد به دلایل و بهانه های واهی کشته و تصاویرشان در خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش منتشر یا در ازای دریافت مبالغ مالی فراوانی آزاد شدند.
این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: غیرنظامیان آزاده شده با شرح جزئیات آنچه که برایشان اتفاق افتاده بود، از همکاری برخی عناصر محلی در روستاها موسوم به "الیکات" با تروریست ها خبردادند.

به گفته این منبع، حضور الیکات در منطقه حوض حمرین موجب شده که بسیاری از شهروندان از سخن گفتن درباره مسائل جاری جانب احتیاط را رعایت کنند. وی تصریح کرد: داعش با تاسیس این گروه در مناطق مختلف، بر آن است که برای حفاظت از منافع و تعقیب مخالفانش از آن به عنوان دیده بانان جدید استفاده کند.

منطقه حوض حمرین به ویژه روستاهای منطقه قره تپه، طی ماههای اخیر در بسیاری موارد شاهد ربودن غیرنظامیان از جمله کشاورزان بود.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها